Expeditie Egypte (7) Reisverslag – 6 juni 2009

Welcome
Eindelijk! Na anderhalf jaar mogen we dan eindelijk ons plan uitvoeren! We gaan vandaag naar Egypte! Iedereen vind heeft er hartstikke zin in, helaas gaan er drie niet mee wat wel erg jammer is. Ondanks dat hadden we er toch heel veel zin in allemaal! We mochten om twaalf uur weg van school om ons voor te bereiden. Iedereen nam alvast afscheid van de mensen die ze niet meer zouden zien. Die middag ging iedereen zijn eigen ding doen maar om kwart over vier stonden we daar met onze expeditiegroep, ouders en vrienden. Sommige hartstikke zenuwachtig. Om 16.29 ging onze trein. Eerst naar Amersfoort. Iedereen ging afscheid nemen van de ouders en vrienden en zwaaiden ze nog uit in de trein. De eerste stop was op Amersfoort daar moesten we tien minuutjes wachten voordat we op de trein naar Schiphol konden stappen. Na anderhalf uur waren we bij Schiphol aangekomen. De laatste ouder die nog mee was liep nog een stuk mee. Eerst moesten we onze labeltjes pakken en daarop je naam schrijven en bij je tas doen en daarna inchecken. En onze koffer wegen. En vanaf vandaag is het zeker weten dat het gezegde dat vrouwen altijd te veel mee hebben en vaak een te zware koffer hebben niet waar is, want Wouter had maar liefst een koffer van 24.7 kilo. En alle meisjes netjes rond de twintig kilo. Na dat ging de laatste ouder ook weg. We gingen door de douane waar iedereen netjes doorheen kwam, sommige moesten wel even gefouilleerd worden. En toen mochten we nog tot zeven uur rond lopen door Schiphol en moesten we verzamelen bij een restaurantje. We hebben toen bij de Mac gegeten, en erg veel lol gehad, waar speelgoed van een Happy Meal wel niet goed voor zijn… om acht uur gingen we naar de gate. We gingen er in en toen kregen we te horen dat we nog een half uur vertraging hadden. Om kwart over negen vertrokken we dan eindelijk.. Op naar Egypte!!.Voor sommige was het opstijgen nogal eng, mevrouw Wever zocht haar steun bij een kussentje en sommige bij hun buren. En nu zitten we dan om tien voor twaalf in het vliegtuig. We moeten ongeveer nog twee uur vliegen en dan zijn we er.
top
We kwamen aan bij het vliegveld in Cairo Daar moesten we in een rij gaan staan, want ze moesten ons controleren voor de varkensgriep. We hadden nog al wat varkens bij ons, zoals Tom Krijkamp en Wouter van den Brom, maar deze hadden de ziekte gelukkig niet. De meiden die blond haar hadden voelde zich al meteen heel blond en werden aangestaard door de Egyptenaren.
Iedereen had de koffers en toen gingen we op weg naar het hotel.
Bij het vliegveld stond ere en busje voor ons klaar die ons naar het hotel bracht. Je zou denken dat er om 4.00 niet zo veel mensen meer op straat zouden zijn, maar het was nog aardig druk.
We zijn tot de conclusie gekomen dat je nog beter in een vliegtuig met turbelentie kan zitten, als in een busje in Egypte. We reden kriskras over de weg en super gevaarlijk. Opeens hoorden we 1 centimeter naast ons een harde knal. We keken naast ons en zagen dat er een auto over de kop vloog. Iedereen begon te schreeuwen en te lachen van de zenuwen in de bus. De uitspraken kwamen al, ben je een half uur in Egypte, ben je al bijna dood. Gelukkig zijn we helemaal ongedeerd om half 5 bij het hotel gekomen.
top
 ‘s ochtends moesten we er om 9 uur uit. We gingen rustig maar doodop ontbijten. Camel, een medewerker van plan, kwam ons de dag uitleggen wat we allemaal gingen doen.

We gingen naar 2 piramides Het was super mooi, maar wel toeristische. Er kwamen allemaal kindjes naar je toe of je iets wou kopen, maar we hadden van te voren als tip gekregen om verwaand door te lopen. Dit was erg moeilijk, maar wel goed.
De grootste verassing was dat we op een kameel gingen rijden. Het was super leuk!
Wel was het eng als de kameel op ging staan. je moest dan naar achter leunen, want anders maakt je een salto over de kameel. Na de kameel gingen we rustig eten.
top
Vandaag waren er al een paar kinderen van Plan van onze leeftijd. Ze waren super aardig en deden voor ons de hoofddoeken op. We hebben ook al met ze gepraat en op de foto gegaan.
Toen gingen we naar het hotel. Lekker chillen bij het zwembad en lekker je eigen gang gaan.