Corlaer Cycling – Reisverslag – juni 2018

Dagverslag 15-06-2018

Vrijdag 15 juni: Dag 1

Start
Vanmorgen is onze expeditie echt van start gegaan. Met nog een laatste peptalk van onze coaches zijn vertrokken vanaf het Corlaer College. We werden met veel bekijks van onze ouders, broertjes, zusjes opa´s, oma´s en vrienden richting onze eerste bestemming gejuicht en gezwaaid. Er waren ook veel leerlingen en docenten die nog even kwamen kijken bij de start richting Engeland. Ely Hackman van Nijkerknieuws heeft een leuk filmpje van ons gemaakt.

Fietsen
We hebben een mooie dag gehad om te fietsen. Het was prachtig weer en een prachtige route. In totaal hebben we vandaag een dikke 140 km afgelegd, met een aantal mooie tussenstops. Het laatste stuk was pittig, omdat we dwars door Den Haag zijn gefietst. Dat schiet niet echt op. Maar super hoe iedereen deze mooie tocht volbracht heeft!

Camping Vlugtenburg ś Gravenzande
Aangekomen op camping Vlugtenburg  konden we nog even lekker douchen en genieten van een snack.

Boot
Inmiddels zitten we op boot, die straks vertrek richting Engeland. Om half 6 zullen wij gewekt worden en dan gaan we ons nieuwe avontuur aan! Eerst even allemaal bijtanken in onze ´luxe´ slaaphut!

Blijf ons volgen, tot morgen!!

Dagverslag 16-06-2018

Zaterdag 16 juni: Dag 2

Klik hier voor het FILMPJE met ONZE ROUTE !!

Vanochtend werden we om 5.30 gewekt (Engelse tijd) op de boot. Door een leuk muziekje (niet) werden we wakker en moesten we om 6.00 uur op een deck lager zijn om ons voor te bereiden op de tocht van vandaag. Met de auto, camper en bus reden we vanaf de boot naar de LIDL. Hier konden we even ontbijten en hebben we onze helmen, handschoenen en schoenen aangetrokken.

De eerste 30 km verliepen bij iedereen erg soepel, het links rijden was natuurlijk wel even wennen, het was wel erg leuk om te doen, maar uiteindelijk ging dat ook goed. Er werd een stop gemaakt bij een stationnetje, plaats onbekend.

Na de stop werden er bospaadjes bezocht, dit was erg leuk (niet). Het was vervelend voor de fietsen. De kilometers daarna waren wat moeilijker voor de meeste, er moest aardig geklommen worden en na 75 km werd de lunchpauze gehouden. Hier hebben we een broodje kunnen eten en kregen we Breakers die gesponsord zijn door Arla.

Na de lunch moest er nog een kleine 50 kilometer gefietst worden om de camping waar we nu zijn te bereiken. Tijdens deze 50 kilometer is er nog wel een valpartij geweest, het slachtoffer was Valentijn. Ook Yanniek is gevallen, maar in beide gevallen viel het gelukkig mee. Met wat heuveltjes en zware bospaadjes is de camping toch bereikt en hebben we net heerlijk gegeten.

Met een Engels dropje uit de verrassingsdoos in onze mond hebben we dit verslag geschreven. Ouders weer bedankt!

Groetjes Lars, Bernd-Jan en Lennard!

Dagverslag 17-06-2018

Zondag 17 juni: Dag 3

Vanochtend zijn we weer om 09:15 op de fiets gestapt. Na een overheerlijk ontbijt en ons lunchpakket gesmeerd te hebben moesten we eerst onze tenten inpakken. Bas Buitink heeft ons haarfijn uitgelegd hoe dit moest. Kijk maar eens mee in dit filmpje!

Op naar London…..

Verslag van de dag:
Toen we vanochtend wakker werden om 7.00 uur, hoorden we de regen tikken op het tentdoek. Henk kwam met zijn muziekje een rondje lopen om iedereen wakker te maken. We gingen héérlijk ontbijten en om 09:14 vertrokken we dan eindelijk. We gingen weg met onze schoenen, helm en handschoentjes. Het regende dus regenjasjes aan en gaan!

De rit begon niet helemaal perfect. Op 5,65 km had Emma twee lekken banden. Na die geplakt te hebben stapten we weer op de fiets. Het was gelukkig weer droog, dus de regenjasjes konden weer uit. Daarna gebeurde er weer iets minders. Er zat een enorm gat in de weg en Olivier kon dit gat helaas niet meer ontwijken. Maar gelukkig is het een echte bikkel en stapte met wat schaafwonden op knie, elleboog en heup weer op de fiets!

Na ongeveer 20 km kreeg Emma haar derde lekke band van de dag. De band werd er snel weer opgezet en konden we weer verder. Na 40 km kwamen we aan in Londen, de hoofdstad van Engeland. We kwamen hiervoor door allemaal kleine dorpjes die er erg armoedig uitzagen. Het was dus moeilijk voor te stellen dat Londen hier dichtbij was.

Toen we in het centrum van Londen waren, zagen we veel mooie dingen. Eerst kwamen we aan bij een pondje en moesten we daar overheen, op de boot hadden Bas en Bas nog de lekke band van Valentijn gemaakt. Later wees een vriendelijke meneer ons de weg en liet ons zien welke route we moesten volgen. Eerst gingen we door alle drukte heen naar de O2 Arena waar we pauze hielden.

Daarna gingen we naar de Londen Eye. Maar daarvoor kreeg Emma nog een lekke band en moesten we eventjes wachten. Daarna was alles weer goed en konden we weer fietsen. Toen kwamen we aan bij Londen Eye en de Big Ben.

De Big Ben konden we helaas niet goed zien want er zaten veel steigers omheen vangwege een verbouwing. Op de brug hadden we een foto gemaakt met de hele groep en vervolgden we onze reis.

Via wat drukke weggetjes gingen we Londen verlaten en richting onze camping. Via wat stadjes kwamen we aan bij een hoge helling die best zwaar was om te beklimmen, na flink door bikkelen was op een gegeven moment iedereen boven en konden we weer verder. Toen we bij onze camping waren was het nog even zoeken waar Hanneke, Heleen, Mario en Henk waren, maar toen we ze gevonden hadden stond gelukkig alles weer klaar om uit te pakken.

Het was dus weer een geslaagde dag.

Groeten, Alexander, Femke en Valentijn

Aanvulling: Na een mooie tocht van 90 km midden door London staan we nu op een grasveld tussen de schapen.
Met prachtige sanitair gebouwen…

We steken zo het kampvuur maar aan en dan kan het spel de meisjes tegen de jongens van start gaan…..

Dagverslag 18-06-2018

Maandag 18 juni: Dag 4

Vanochtend werden we om zeven uur gewekt door Heleen die aan onze tenten stond te schudden.
Nadat iedereen eindelijk klaar was, stapten we op de fiets om aan onze 90 km te beginnen.

De eerste 30 km liepen voorspoedig op een paar lekke banden na, deze keer waren het Yanniek en Bernd-Jan.

Op weg naar de lunchstop: Klik hier voor filmpje 1. En filmpje 2.

Na 60 km hadden we onze grote pauze, de crew stond voor ons klaar op een parkeerplaats. We werden weer goed voorzien van breakers en drinken. Na ongeveer 65 km viel Yara in de bosjes, doordat ze in Emma haar achterwiel terecht kwam. Ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Ook werd Pol er afgefietst door Ylja. Vlak voor het einde van de rit had Alexander nog een klapband.

Om ongeveer 3 uur kwamen we aan op de camping na een soepele etappe langs allemaal mooie wegen. Toen we bij de camping aankwamen gingen we lekker chips eten en uitrusten. Daarna hebben we spelletjes gedaan totdat we gingen eten. Terwijl, we aan het eten waren vlogen er een aantal tenten door de lucht. Olivier was de redder in nood en heeft een tentje uit de lucht weten te vissen. Zoals elke dag mochten we een pakketje uitpakken, deze keer het pakketje van dag 4. In  het pakketje zaten allemaal brieven van het thuisfront.

Super leuke en lieve berichten van onze ouders, broers en zussen! We hebben de dag afgesloten met allemaal spelletjes zoals; Ezelen, volleyballen, lummelen en voetballen. Morgen staat ons een etappe van 75 km te wachten dus we gaan zeker (niet) vroeg naar bed.

Aanvulling:
De ‘doos’ kwam na het heerlijke eten weer tevoorschijn. Vandaag een emotionele maar super gave brief/kaart van het thuisfront… wat een prachtige teksten….. maar heimwee hebben we nog niet. We blijven nog even knallen in de UK.

Vandaag aangekomen in Cambridge. Prachtige omgeving om te fietsen maar ook om te genieten. Op naar morgen…

Dagverslag 19-06-2018

Dinsdag 19 juni: Dag 5

Ochtend bespreking: filmpje

Goedemorgen. Dag 5 we zijn weer on the road.

Na weer een heerlijk ontbijt zijn we op weg naar Noar volk  😁(Norfolk)
waar het zwembad (als ie gevuld is) op ons wacht. Dat hebben ze verdiend!

Verslag: (meer foto’s volgen nog..)
In de ochtend werden we om 7 uur gewekt en zijn we om half 8 gaan ontbijten. Toen zijn we de tenten gaan opruimen en hebben we de spullen in de bus gedaan.

Vervolgens zijn we om kwart over 9 gaan fietsen. Om kwart over 10 stopten we voor de eerste keer, omdat Bas Buitink problemen had met zijn fiets waardoor hij niet verder kon rijden. Gevolg was dat de camper, bus en bmw moesten komen. Zij hebben de fiets van Bas Buitink omgeruild voor een geweldige trek fiets van Henk van de Kamp die hij mee had voor de slotetappe. Hanneke en Heleen zijn vervolgens naar de volgende etappe plaats gereden, zij hadden de fiets van Bas Buitink meegenomen. Daar zijn ze naar een fietsenmaker gegaan. Het is niet gelukt om deze vandaag te laten maken, hopelijk kan deze morgen gemaakt worden. Bas was dus verder gegaan op de trek fiets van Henk. Om half 12 gingen we lunchen. Het was weer mooi weer, de zon scheen en we hadden geen regen. Er waren ook weer mooie heuvels en leuke dorpjes met kerken. Er werd redelijk hard gefietst met een gemiddelde van 25 km/h bergopwaarts. We hebben ook nog een paar lekke banden gehad, dit keer waren het Patrick,Valentijn en Alexander aan het eind.

We kwamen om 3 uur aan op de camping en zijn toen de tenten op gaan zetten en de spullen uit gaan pakken. Daarna zijn we onze bikini aan gaan trekken, omdat we gingen zwemmen. Na het zwemmen zijn we gaan douchen en gaan omkleden. Toen zijn we heerlijk gaan avondeten met de lekkere kookkunsten van Mario.

En toen was het tijd voor de blije doos. Waar we verkleed spullen aantroffen, in het thema Engeland ( zie foto´s ). We hebben ons allemaal verkleed maar Patrick ging er wel helemaal voor en heeft een gouden legging aangedaan en een blauw glitterend hemdje. Berry wilde natuurlijk niet ontbreken en trok ook even de stoute schoenen aan.  We hebben allemaal erg gelachen en wat leuke foto´s gemaakt!

Dagverslag 20-06-2018

Woensdag 20 juni: Dag 6

Een uurtje later na bed en een uurtje langer uitslapen.. en wakker worden met een heerlijk Engels ontbijtje klaar gemaakt door Henk en Heleen.

Iedereen komt wat traag op gang, gelukkig een korte etappe en daarna het zwembad in. Over een uur hopen we wel vertrokken te zijn  😉.

Verslag:

De ochtend begon goed. We mochten namelijk lekker een uurtje langer blijven liggen, omdat we vandaag een korte etappe hadden van 44 km. Nadat iedereen met veel moeite zijn/haar bed uitkwam hebben onze goede koks Mario, Henk en Heleen lekkere eieren met spek gebakken.

Toen we wilden vertrekken naar de volgende camping en bijna iedereen er klaar voor was klapte Alexander Ridderikhof zijn achter band. Dus hebben we die eerst verwisseld en zijn we daarna een prachtige dag tegemoet gegaan met een lekker zonnetje. Met een mooie route zijn we richting de camping gefietst. Het was flink klimmen, maar gelukkig zaten er ook stukken dalen bij.

Rond 12:30 zijn we aangekomen op onze camping waar we onze tentjes hebben opgezet. Er werden hele lekkere broodjes knakworst voor ons klaar gemaakt, hier hebben we van genoten! En hebben daarna lekker gezwommen. Later op de middag hebben we wat spelletjes gedaan en hebben we gebarbecued. Er waren lekkere broodjes hamburger, stokbroodjes, kipsaté en  allerlei sausjes. Na het eten hebben we het pakketje van de dag geopend met daarin een verwennerij pakketje. We hebben het uitgetest en iedereen heeft nu mooie zachte babywangetjes.

Later hebben we nog wat verschillende sporten met elkaar gedaan en straks gaan we (niet) vroeg naar bed. Morgen staat er weer een pittige etappe van wel 128 km op de planning!

Welterusten!

Team Corlaer Cycling

Dagverslag 21-06-2018

Donderdag 21 juni: Dag 7

Met de wind in onze rug, zijn we vanochtend vertrokken richting Harwich. Het laatste ritje door de Engelse landschappen en dorpjes.
En wat een gave ervaring rijker!
We zijn allemaal heelhuids aangekomen bij de Stena Line, de pizza’s gingen er wel in. Nu wachten tot we aan board mogen.
Tot morgen!!

Verslag: Dag 7

Vandaag was Yanniek jarig, bijzonder om op expeditie jarig te zijn. Ze werd om 07.00 uur wakker gezongen door de coaches en aan tafel konden de cadeaus uitgepakt worden.

Om 09.00 zouden we op de fiets stappen, dit werd alleen iets later. De benen beginnen zwaarder te worden en het opstaan ook. Vandaag hebben we een lange tocht afgelegd en gelijk onze laatste tocht in Engeland. We zijn vanaf Norwich naar Harwich gefietst om daar de boot op te stappen richting Nederland. Er stond veel wind, maar gelukkig hadden wij wind mee. Na zo’n 110 km waren we eindelijk aangekomen bij de boot. En daar was het wachten, wachten en nog eens wachten geblazen. Onder het genot van een heerlijke pizza vlogen de eerste 2 uur voorbij. We mochten om 20.00 doorrijden richting de boot, waar we helaas pas om 22.00 de boot op mochten rijden….. Tussendoor een balletje trappen op de parkeerplaats, zingen met z’n allen op de camper om de tijd de doden.

Eenmaal op de boot konden wij eindelijk onder de douche stappen, daar waren we wel aan toe. De Crew was minder streng voor ons ;), dus we hebben met z’n allen 30 seconds zitten spelen tot de late uurtjes. Onder de voorwaarde dat we de laatste dag niet zouden zeuren, elke meter zouden fietsen en vooral heel erg gingen genieten.

Wat was het een geweldig avontuur in Engeland, iets wat wij nooit meer zullen vergeten. Een hele gave ervaring rijker!! En nu op naar Nederland, waar ons een prachtige slotetappe staat te wachten en natuurlijk onze vaders, moeders, broers, zussen, opa´s, oma´s en vrienden.

Welterusten en wij kijken uit naar morgen!!!

Dagverslag 22-06-2018

Vrijdag 22 juni:

Een prachtig verslag met foto’s is hier te vinden in De Veense Courant!