Expeditie Corlaer Cycling 18-19 – Reisverslag

Dagverslag 07-06-2019

Vrijdag 7 juni:

Hoi allemaal,

Vandaag is eindelijk onze expeditie begonnen waar we zo naar uitgekeken hebben.
Om 08.30 uur verzamelden wij op school en kregen wij het laatste motiverende praatje van Heleen. Daarna namen we afscheid van iedereen en vertrokken om 09.00 uur in de richting van Rotterdam The Hague Airport. Dat deden wij met een mooie bus (van KN Travel).

Vlieghaven Rotterdam:

Gelukkig is iedereen door de douane heen gekomen, ook al had Marijn er wat moeite mee ;). Na eventjes gewacht te hebben op de gate, vertrok het vliegtuig naar Montpellier Airport. Het was een mooie vlucht, met een klein beetje turbulentie. Het uitzicht vanuit het vliegtuig was geweldig.

Vlieghaven Montpellier:
Na het aankomen op vlieghaven Montpellier hebben wij met ons beste Frans bustickets kunnen regelen.
Tijdens de bustocht moesten wij staan en dat was niet altijd even fijn, bijvoorbeeld voor Nora ;).

Met de tram & trein:
Bij Place d’Europe gingen wij overstappen op de tram. Met de tram zijn wij naar Montpellier Centre gereden om daar met de trein naar Avignon Centre te gaan. Onze trein had meer dan 30 minuten vertraging! We hebben nog vrienden gemaakt met een Franse man. Het was een bijzonder gesprek waarbij wij elkaar niet zo goed begrepen. Aangekomen in het centrum zijn wij met de bus naar de camping gegaan. Daar stonden Bas & Bas ons al op te wachten. Na heel veel vertraging zijn wij uiteindelijk rond 20.00 aangekomen op de camping.

Eenmaal aangekomen op de camping:
Na aangekomen te zijn op de camping hebben wij lekker nasi gegeten en vervolgens hadden wij wat vrije tijd. Gedurende deze vrije tijd hebben wij ons gesetteld op de camping en daarna nog even gevoetbald. Wij gaan nu lekker slapen.

Au revoir!

Nora, Jesse & Sem

Dagverslag 08-06-2019

Zaterdag 8 juni:

Hoi allemaal,

Vandaag was onze eerste etappe. We begonnen onze dag met een heerlijk ontbijtje met vers Frans stokbrood. Na het ontbijt onze lunch gemaakt en meegegeven aan de volgauto. Onze dagtaken gedaan en daarna hebben wij ons klaargemaakt voor de tocht. Voordat we weggingen hebben wij nog even een foto gemaakt bij het Corlaer Cycling basecamp.

Daarna gingen wij van start met de eerste tocht. Een heerlijk tochtje waarin wij veel hebben geleerd over fietsen in Frankrijk. De wegen hier zijn onpraktisch om op te rijden. Ook hebben sommige teamleden van Corlaer Cycling geleerd dat je je goed moet insmeren voor als je gaat fietsen.

Op het begin moest er veel gedaald worden, wat een goede training was om morgen de Mont Ventoux af te dalen. Tussen de 30 en 65 kilometer moest er veel geklommen worden. Sommige mensen hadden hier wat moeite mee. Rond de 65 kilometer hebben wij onze lunchpauze gehouden en kon iedereen even tot rust komen. Na een goede lunch opgegeten te hebben moesten wij verder voor de laatste 30 kilometer. Deze laatste 30 kilometer verliepen over het algemeen best goed.

FOTO LUNCH

Op het eind nog een laatste klim voor de Mont Ventoux morgen. Vervolgens moesten wij een afslag nemen naar rechts om naar de camping te gaan, maar sommigen misten deze afslag en waren iets later (bijvoorbeeld Ton). Eenmaal aangekomen bij ons basecamp hebben wij ons even omgekleed en zijn vervolgens gelijk het zwembad ingesprongen.

Natuurlijk stond na het zwemmen er weer een heerlijk menu voor ons klaar. Bedankt Staff!

Bonne journée

Thijme & Marijn

Dagverslag 09-06-2019

Zondag 9 juni:

Bonjour,

Vandaag begonnen we met een goed ontbijt. Het regende, dus wij gingen lekker op de veranda eten. Daarna het eten klaarmaken voor de Mont Ventoux en vervolgens met de Sprinter, BMW en taxi naar Bédoin. Vanaf daar fietsen wij richting de Mont Ventoux. Al vanaf het begin van de Mont Ventoux ging iedereen op zijn eigen tempo omhoog.

Wij moesten eerst door het welbekende bos van de Mont Ventoux. Na 15 kilometer eindigde het bos. Hier verzamelden wij en gingen wij op elkaar wachten. Ook tijdens deze pauze gingen wij onze lunch eten. Daarna gingen wij verder naar de top van de Mont Ventoux. Omdat het heel kaal was stond er heel veel wind tegen en was het heel erg zwaar.

Iedereen is heelhuids boven gekomen op de fiets, ook al hadden wij hier allemaal heel veel moeite mee.

Het was een geweldige ervaring en iedereen was opgelucht en blij toen ze bij de welbekende toren stonden.

Eenmaal boven gekomen moesten wij natuurlijk ook weer naar beneden. Het ging heel hard, soms wel met snelheden van 60 à 65 km/h. Iedereen is ook weer heelhuids beneden gekomen, waar wij rustig terugfietsen naar de auto’s. Daar hebben wij nog even wat gegeten, waarna wij teruggereden zijn naar de camping.

Na thuisgekomen te zijn hebben wij omgekleed en zijn wij het zwembad ingesprongen. Vervolgens hebben wij nog gebarbecued en een mars/snicker ijsje genomen, vanwege de prestatie die wij vandaag hebben geleverd. Na de dagtaken te hebben uitgevoerd hebben wij wat vrije tijd gehad.

Vandaag de grootste prestatie van deze hele week geleverd. De Mont Ventoux beklommen met een gemiddelde van 7,0% hellingspercentage en een maximum van 12,0%.

Tot ziens,

Nora, Jesse en Sem.

Dagverslag 10-06-2019

Maandag 10 juni:

MÔGUUHH,

Vandaag ging de wekker om 7.30 uur. We begonnen de dag met een luxe ontbijtje, namelijk met een heerlijk eitje op een stokbroodje.

Na het ontbijt hadden we nog een half uur over om ons voor te bereiden op de tocht van vandaag. Vandaag stond er een route van 81,5 kilometer, maar omdat we weer eens verkeerd fietsten werd het een tocht van ongeveer 85 kilometer.

Na 5 kilometer kreeg Marijn het al voor elkaar om zijn band lek te rijden. Gelukkig was de volgauto in de buurt en kon de band snel gewisseld worden.

Na 20 kilometer in totaal te hebben gefietst (en een klimmetje te hebben gehad) stopten we in een plaatsje genaamd Fontaine-de-Vaucluse. Dit was een klein plaatsje met veel mooie oude gebouwen. Ook was er een hele mooie waterval, bij deze waterval hebben we een aantal leuke foto’s gemaakt.

Na een hele fotoshoot achter de rug te hebben gehad, vervolgden we onze tocht. Vanaf hier begon het echte werk, namelijk veel klimmetjes. Het was erg zwaar, aangezien we gisteren al een klimmetje gemaakt hadden 😉. Na een aantal kilometers gemaakt te hebben op een berg stopten we eventjes om snel een mueslireep/proteïnereep/ander eten te eten, wat te drinken en om van het uitzicht te genieten.

Omdat we bovenop een berg waren konden we heel ver kijken. Om 13.45 stopten we op een parkeerplaats bovenop de berg om eventjes te lunchen. Na de lunch achter de kiezen te hebben, volgde een leuke afdaling waar we flink wat vaart hebben kunnen maken. De topsnelheid was maar liefst 67 km/u (gehaald door Marijn). Tijdens de afdaling kwamen we door een stadje heen, waar een mooi kasteel op de berg stond.

Met nog maar 15 kilometer te gaan was er weer een lekke band. Deze keer was Cas de gelukkige. Deze keer was de volgauto niet in de buurt, aangezien deze moest omrijden, waardoor het iets langer duurde dan de eerste lekke band.

Tijdens de klimmetjes werden er ook weer opnames gemaakt door Ely. Met gevaar voor eigen leven hingen hij en zijn apparatuur uit het autoraam voor het perfecte beeld. Dit alles om ons een mooi aandenken te geven aan onze reis.

Toen we eenmaal terug waren gekomen op de camping, gingen we ons eerst even opfrissen en onze was verzamelen. Hierna gingen we allemaal doen waar we zin in hadden. Een groepje ging zwemmen in het zwembad en andere gingen frisbeeën/rugbyen/voetballen.

Als avondeten hadden we vandaag een heerlijke pasta met pesto. Het was alleen wel een uitdaging om deze te eten, aangezien het vandaag erg winderig was. De bordjes en bekertjes waaiden overal en nergens heen.

De opruimploeg had het vandaag dus wat moeilijker dan de voorgaande dagen. Er stond vandaag dus wind, waardoor het terrein vol lag met rommel. Gelukkig hebben wij in ons team Thijme en Marijn die erg goed kunnen opruimen.

Dit was eigenlijk wat er vandaag is gebeurd. Morgen komt er weer een nieuw verhaal.

En denk erom, oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!

~ Lotte en Demi

Dagverslag 11-06-2019

Dinsdag 11 juni:

Dagje Avignon

Vandaag mochten wij heerlijk lang uitslapen! Uiteindelijk werden de meesten rond half 10 wakker. Later hebben we op ons gemakje een ontbijtje gegeten. Tijdens het ontbijt kregen wij een prachtig drumconcert van de enige echte Bas Buitink en werd er bekend gemaakt dat wij een dagje rust hadden omdat het vandaag erg regenachtig was en na alle inspanningen van de afgelopen 3 dagen.

Na een tijdje werd er aangegeven dat we vertrokken naar Avignon met de bus.

Eenmaal aangekomen in Avignon hadden wij 2 uur de tijd om alle winkels af te gaan.
In het begin liepen we als groep, maar al snel gingen we verder in verschillende groepjes. Natuurlijk kon het niet anders en moesten we even langs de Mc Donalds !!

Om 3 uur moesten we weer verzamelen en zijn we met z’n allen weer terug gegaan met de bus naar onze camping. Toen wij aankwamen hebben wij lekker gechild, leuk gekletst en gezellig spelletjes gespeeld. Ons avondeten van vandaag bestond uit broodjes knakworst, lekkere (gezonde) soep & salade. Na het avondeten hebben de meiden hun huisje opgeruimd terwijl de jongens het aan Cas overlieten. Daarna hebben we nog een algemene kennisquiz gedaan, gemaakt door Bas. Morgen weer een pittige tocht van 110 km met veel hoogtemeters!!

Toen hebben we nog even gezellig gezeten met elkaar en zijn we gaan slapen.

Welterusten,

~ Esmee & Celine

Dagverslag 12-06-2019

Woensdag 12 juni:

Bonjour tout le monde,

Vandaag werden we om kwart voor acht gewekt en was het om kwart over acht weer tijd voor het ontbijt met een heerlijk vers Frans stokbrood. Waarna wij ons hebben klaargemaakt voor een rit van 118,07 km, iedereen in het zadel en ingeklikt daar gingen we dan de start van ritnummer 4.
Wij begonnen direct met een afdaling waarna wij zijn af gekoerst richting de bergen van de Provence. Hierop volgde onze zoveelste beklimming met 1251 hoogtemeters, iedereen begint het klimmen steeds meer onder de knie te krijgen en stijgen steeds sneller de wolken in.

Het trappen gaat maar door en door, soms lijkt er geen einde aan te komen maar toen we eenmaal boven gekomen waren was er een prachtig uitzicht over de bergen en de diepe dalen. Even een korte fotosessie met onder andere een wild zwijn en een prachtige achtergrond. Waarna er een afdaling van ruim 20 km volgde.

Het rubber sleet onder onze banden vandaan en de remblokjes hielden het bijna niet meer, maar geen zorgen het afdalen gaat iedereen inmiddels goed af.

De kilometerteller bleef maar door tikken, voordat we het wisten waren we alweer bijna beneden, althans dat dachten want Frankrijk blijft verrassend met de leuke beklimming en afdalingen. Al zingend en lachend zijn we inmiddels op weg richting de camping. Wat gaat de dag toch snel met zo’n mooie tocht.
Toch zit een ongeluk in een klein hoekje. Er lag een steen op de weg waardoor onze Bas Buitink met een snelheid van 32 kilometer per uur naar het asfalt ging. Eenmaal aangekomen op de camping hebben we genoten van een zakje chips en een bekertje cola. Maar stoppen met actief bezig zijn? Zeker niet, na een half uurtje lagen we met zijn alle in het zwembad om te genieten van de warmte hier en om toch een beetje de afkoeling op te zoeken. Na een aantal banen getrokken te hebben werd het tijd om nog even lekker te zonnen op de heerlijke ligstoelen langs het zwembad.

Na deze heerlijke ontspanning even lekker gegeten met dank aan onze chefkok henk ook zijn we nog even live op facebook geweest waarna de dagtaken gedaan moesten worden. Zometeen gaan wij nog even voetballen en dan snel weer richting onze bedden voor een goede nachtrust ter voorbereiding van de 5e rit… morgen volgt er meer!

À bientôt!

Ton, Rick en Cas

Dagverslag 13-06-2019

Donderdag 13 juni:

Goedemorgen,

De dag begonnen met een lekker ontbijtje, wat bestond uit vers stokbrood van de lokale bakker. Vervolgens hebben wij een paar leuke foto’s gemaakt voor onze sponsoren. Deze zijn vervolgens op onze social media gezet.

Nadat we lekker ontbeten hadden, zijn we op de fiets gestapt. Vandaag stond een rit van ongeveer 65 kilometer op het programma, maar een paar pittige klimmen. Het was een route die door verschillende mooie oude dorpjes/stadjes ging. We gingen door bijvoorbeeld Fontaine de Vaucluse, waar we ook al eens eerder doorheen waren gefietst. Hier hebben we even lekker gezeten en (weer) genoten van het uitzicht.
De middagstop was vandaag in Gordes, een van de mooiste dorpjes van Frankrijk (volgens het bord bij de weg). In dit dorp waren veel Chinezen te vinden. Zij vonden ons toch wel erg interessant, want je ziet niet zo vaak zoveel kinderen op de fiets bij elkaar.

We werden dus ook meerdere malen op de foto gezet (ze dachten dat we het niet doorhadden, maar nee hoor).

Er werd getrakteerd op een lekker ijsje door Heleen, aangezien het zo warm was vandaag (maarliefst 31℃).

Na de pauze zijn we gewoon rustig verder gereden met onderweg wat klimmetjes en dalingen. Het tempo lag hoog maar was voor iedereen goed bij te houden. Toen we nog 10 kilometer te gaan hadden kreeg Ton een lekke band waardoor we een extra stop kregen. Het duurde gelukkig niet zo lang maar daardoor was Ton wel uitgeschakeld voor de eindsprint.

De eindsprint is uiteindelijk gewonnen door Marijn maar Thijme was wel heel dichtbij. Hierbij was de laatste tocht van dit avontuur afgelopen.

Toen iedereen terug was ging iedereen zwemmen en natuurlijk de coaches ook.

Coach Heleen heeft onvrijwillig gezwommen (ze werd in het water geduwd door Ton, Bas buitink en Rick). Toen zijn we gaan avondeten. We hebben Henk en Heleen hun heerlijke macaroni gegeten en na het eten al onze spullen gepakt en in de vrachtwagen gezet.

Met vriendelijke groet

Marijn, Demi en Thijme

Dagverslag 14-06-2019

AVrijdag 14 juni:

Au Revoir Frankrijk!

Vandaag ging de wekker (Heleen) om 6.30 uur, lekker vroeg dus. We moesten een snel ontbijtje maken en onze huisjes schoonmaken.

Om 8 uur gingen we de bus in naar Avignon, om hier met de trein naar Montpellier te gaan. Dit keer hadden we geen vrienden gemaakt. Het was wel lekker rustig omdat de helft sliep, dit kwam omdat sommige heeeel laat gingen slapen. Heleen moest helemaal uit haar warme bedje komen om de jongens in slaap te zingen. Toen de trein aankwam in Montpellier moesten we een klein stukje lopen naar het busstation.

Met de bus gingen wij naar Montpellier airport. We moesten hier maar liefst 3 uur wachten.

Nadat het vliegtuig in Rotterdam is geland, gaan wij met de bus van KN travel naar Nijkerk, hopelijk staan daar heel veel ouders, oma´s en oma´s en vrienden op ons te wachten!

Wat hebben wij genoten! Onvergetelijk, tof, gaaf.. FANTASTISCH!

Bedankt coaches Bas, Heleen, Bas en natuurlijk Henk!