Expeditie Cycling 2015-16 – Reisverslag

Dagverslag 02-06-2016

Zie voor een verslag met foto’s en filmpjes van de tocht ook de Facebook pagina van Corlaer Cycling!

Dag 1
Donderdag 2 juni 2016:
Van Nijkerk naar Groesbeek, 90 km

Camping de Oude Molen
Wylerbaan 2a
6561 KR Groesbeek
Telefoon: 024 397 1715

Verslag:

Om half negen moesten we op school zijn.  Onze ouders waren er ook. Samen hebben we de tassen in de kar neergelegd,  brood in de broodbak en zetten we onze fiets klaar.

Cyc_02-06_1

Daarna nog even met elkaar praten uiteindelijk even naar binnen om drie filmpjes te kijken. Het 1e  filmpje gingen Merel Mathijs en Janique een training naspelen. LAUB Productions maakte een heel mooi filmpje over hoe ons project in elkaar zit en wat het Jeugdsportfonds inhoudt. In het 2de filmpje hadden alle ouders een filmpje voor ons ingesproken waar ze ons succes wensten. In het 3de filmpje wenste Stefan Groothuis succes door middel van een persoonlijk filmpje.

Cyc_02-06_2

Cyc_02-06_3

Cyc_02-06_4

Cyc_02-06_5

Cyc_02-06_6

Nadat we deze 3 leuke filmpjes hadden gezien namen we afscheid van onze ouders. Toen naar buiten wachten op het startschot waarbij veel leerlingen en ouders aan het kijken waren. Het startschot klonk, we konden gaan! Maar na twintig kilometer hadden we al het eerste probleem:  Debby had een lekke band. Die moest vervangen worden en na even wachten konden we weer verder. Na 40 kilometer hadden we de eerste waterstop in Harskamp bij een kerk. Nadat we even wat hadden gegeten en gedronken konden we weer verder. Het verliep allemaal goed en we fietsten op een lekker tempo. 25 kilometer na de eerste waterstop hadden we de lunch in Renkum. Nadat de camper en de volgauto ons eindelijk hadden gevonden konden we genieten van een lekker broodje en wat fris. Daarna weer verder op de fiets en hop, door naar de laatste waterstop in Nijmegen vlak voor de heuvels van Berg en Dal. Daar maakten we ons op voor het laatste stukje. Tenminste, dat dachten we. Maar zo makkelijk bleek het niet. We moesten namelijk een aardig hoge heuvel op. Nadat iedereen met heel wat zweet op zijn/haar kop boven kwam, konden we de 1e etappe voortzetten. Nadat Bas ons had geprankt met dat er nog 2 van deze heuvels kwamen tenminste. Maar, wat we omhoog fietsen, moeten we ook weer omlaag. Dus nadat we de heuvel op waren gekomen, was het (bijna) alleen nog maar dalen tot de camping.

Cyc_02-06_7

Op de camping aangekomen eerst even chillen en omkleden. Alle leerlingen gingen even ‘chillen’ in het zwembad. Rond 5 uur kwam iedereen weer terug en moesten we nog even wachten tot het eten. Het eten was nasi en als toetje vla.

Cyc_02-06_9

Cyc_02-06_8

Na het eten moesten de corveetaken gedaan worden, maar daarna had iedereen vrije tijd. Aan het eind van de avond ging iedereen rustig slapen in zijn/haar eigen tentje.

Cyc_02-06_10

Cyc_02-06_11

Wat een onwijs leuke verrassing van alle ouders. Iedere dag een nieuwe verrassing in de Corlaer Cycling doos…

Dank jullie wel ouders… Erg leuk!
Al met al een geslaagde dag.

Niels Bouwman en Ruben van de Velde

Dagverslag 03-06-2016

Dag 2

Vrijdag 3 juni 2016:
Van Groesbeek naar Breda, 110 km

Apollo Hotel
Stationsplein 14
4811 BB Breda
Telefoon:076 5220200

Verslag:

Corlaer Cycling is weer on the road! Dag 2 is van start gegaan. We fietsen van Groesbeek naar Breda in de mooie tenues van Rabobank Randmeren.

Cyc_03-06-16_1

‘We fietsen hier alleen in een te stille stad, maar in Brabant brandt nog licht’

Cyc_03-06-16_2

Vandaag gingen we fietsen vanaf Groesbeek naar Breda. We moesten vandaag weer lekker vroeg opstaan, al om 7 uur moesten we wakker worden om daarna om half 8 aan het ontbijt te zitten en daarna om 9 uur te vertrekken. Het weer van deze dag leek op het eerste oog niet al te best, omdat de zon nergens te zien was maar de temperatuur was daarin tegen zeer goed een mooie 16 graden. We reden over mooie fietspaden in het bos richting onze eerste waterstop op 45 km vanaf het startpunt, daar aangekomen konden we even uitrusten en bij tanken voor de rest van de tocht.

Cyc_03-06-16_3

Cyc_03-06-16_4

Cyc_03-06-16_5

Cyc_03-06-16_6

Cyc_03-06-16_7

Na 65 km kwamen we bij een grote kathedraal in een heel klein dorpje, en daar stond met toeval een viskraampje waar de meeste een lekker visje hadden gehaald. Maar we moesten door want er moest nog even geknald worden. Er stond nog een lang stuk op ons te wachten naar de laatste waterstop. En hoe? Onderweg kwamen we over een mooi bospaadje, alleen kwamen we daar niet schoon meer uit omdat er overal plassen lagen. Na de water stop was het nog even het laatste stukje nog even door bijten om daarna lekker bij het hotel aan te komen.

Cyc_03-06-16_8

Eenmaal in het hotel aangekomen vies en wel gingen we onze tassen pakken en naar onze kamer toe, dit waren twee persoons- kamers die aardig luxe waren, de iedereen ging eerst douchen en daarna ging een groot deel naar de dichtstbijzijnde supermarkt toe om wat lekkers te gaan halen om half 6 moesten we verzamelen en kregen we champagne (AA drink ;) ) toen gingen we op de foto met de receptioniste

Cyc_03-06-16_9

en toen gingen we naar de tafel voor diner, dit avondeten vonden de meesten mensen geweldig, het waren spareribs met dikke frietjes en het was net zo lekker als dat het er uit zag, zalig echt een fantastisch avond eten.

Cyc_03-06-16_10

Cyc_03-06-16_11

Cyc_03-06-16_12

Eenmaal klaar met eten gingen we nog even chillen op onze kamers en kregen we massage van Meriel Cozijnsen en als assistente Marjet Jonker dit is natuurlijk ook fantastisch en super dat ze dit voor ons doen.

Cyc_03-06-16_13

Om 22:00 gaan we allemaal naar bed en gaan we hopelijk weer een goede nachtrust te gemoed.

Niels Remijn en Sander Buitenhuis

Dagverslag 04-06-2016

Dag 3

Zaterdag 4 juni 2016:
Van Breda naar Den Haag, 110 km

Crown Plaza
Van Stolkweg 1
2585 JL Den Haag
Telefoon:070 352 5161

Verslag:

Na een heerlijke nacht in het Apollo hotel te Breda zijn we weer on the road.
Op naar Den Haag.

Cyc_04-06-16_1

Vanochtend moesten wij natuurlijk weer te vroeg uit ons bed. Want om kwart voor 8 gingen wij ontbijten. Dit was een lekker ontbijt verzorgt door Apollo Hotel Breda. Met spiegel ei en luxe broodjes en die mannen gingen natuurlijk weer veel te veel eten.

Cyc_04-06-16_12

Om 9 uur moesten we buiten met onze tassen en op de fiets springen maar de banden oppompen (Merel kan dat nog niet heel goed) en er waren banden van fietsen verdwenen. Dus dit werd half 10 voor dat we op de fiets zaten. Toen we weg fietste was er mist een beetje fris dus. Toen we onze eerste stop hadden waren we veel te ver gefietst (of de leiding stond gewoon niet goed) en moesten we 2 kilometer terug fietsen. Maar wel een leuke plek bij de haven van Numansdorp we moesten weer snel verder. Toen mochten we met een sluis onder een water door (we weten de naam niet) eerst een lift en toen een koude tunnel en toen op de roltrap om hoog. Gelukkig was na de tunnel de zon gaan schijnen zodat het toch een beetje warm werd. En na een tijdje zagen we al snel de camper waar onze lunch was. Gemaakt tijdens het ontbijt.

Cyc_04-06-16_13

En we kregen een ijsje van de ijsco zaak Yv’s ijspaleis.

Cyc_04-06-16_2

Toen gingen we weer verder maar de zon was nog meer gaan schijnen dus goed in gesmeerd (maar toch is onze Bas verbrand) toen we onze laatste stop kregen mochten we alleen maar 5 minuutjes stil staan.

Cyc_04-06-16_5

Cyc_04-06-16_6

Cyc_04-06-16_7

Cyc_04-06-16_8

Het laatste stuk was door de duinen erg mooi.

Cyc_04-06-16_3

Toen we aan kwamen in het lekkere luxe hotel Crowne Plaza Promenade in Den Haag kregen we een lekkere smoothie en gingen we daarna zwemmen.

Cyc_04-06-16_14

Cyc_04-06-16_9

Cyc_04-06-16_10

Cyc_04-06-16_15

Cyc_04-06-16_4

Cyc_04-06-16_11

Om 7 uur gingen we eten lekkere spaghetti met een erg leuke ober Sam. Maar Janique mocht van Matthijs niet naar de ober kijken en Merel zat tussen alle jongens dus die waren vervelend aan het doen (vooral Sander, volgens Merel). En Niels B en Ruben waren aan enorm aan het klieren met rietjes (kleutergedrag) en de mobiels van Merel, Ruben en Heleen waren afgepakt. Daarna nog een keer zwemmen en een heerlijk afsluitend drankje bij de bar doen.

Groetjes Merel en Melissa

Dagverslag 05-06-2016

Dag 4

Zondag 5 juni 2016:
Van Den Haag naar Sint Maarten, 110 km

Camping de Wielen
Killemerweg 2
1744 KP Sint Maarten
Telefoon:0224 561 018

Verslag:

Na een heerlijk nachtje in 5 sterren hotel Crown Plaza in den Haag zijn we weer on the road.

Cyc_05-06-16_1

Lekker fietsen door de duinen naar Heemstede waar ons een verrassing staat te wachten bij de plaatselijke bakker.

Cyc_05-06-16_2

Bedankt van Dijk!! Wat een ontvangst en een heerlijke lunch.

Alvast wat leuke foto’s van onderweg:

Cyc_05-06-16_4

Cyc_05-06-16_6

En dan nu de rest van het verslag:

Vanochtend moesten wij ons heerlijke hotel bed weer vroeg uit. Om half 8 werden wij verwacht in het restaurant van het Crowne Plaza promenade Den Haag. Hier kregen wij een heerlijk ontbijt. Bij dit ontbijt waren lekkere wafels, muffins en lekkere broodjes. En weer was ober Sam er. Om kwart voor 9 stonden we beneden met onze tassen en fiets spullen om vervolgens op de foto te gaan voor het hotel. Helaas was ober Sam niet op deze foto tot grote teleurstelling van Melissa, Janique, Debbie, Heleen, Hanneke en Natuurlijk onze Merel. Wel was Dhr Martens, General Manager van het hotel wel speciaal naar het hotel gekomen om met ons op de foto te gaan en ons te verrassen met het feit dat alle rekeningen al waren betaald. Wat een sponsoring!!. Ook willen we speciaal Esther nog even noemen in ons verslag. Wat een super gastvrouw. Zij stond dag en nacht voor ons klaar en gaf ons een super fijne overnachting. Nadat alle foto’s waren geschoten stapte wij op de fiets voor onze tocht naar Sint Maarten in Noord Holland. We reden al snel de duinen in. Hier was erg veel tegen wind 5 maal shit dus. Maar het uitzicht was mooi.

Cyc_05-06-16_17

Cyc_05-06-16_18

In de duinen reed Debby helaas voor de tweede keer deze expeditie haar band lek..gelukkig konden Niko en Bas deze snel fiksen zodat we op pad konden naar de bakker in Heemstede. Hier hadden we even pauze en gingen we broodjes eten (deze waren heel lekker).

Cyc_05-06-16_7

Cyc_05-06-16_8

Hierna gingen we weer de fiets op richting de duinen in hier moesten we een heel stuk om fietsen door dat we verkeerd gereden waren. Gelukkig zagen we na een tijdje de lunch plek officieel op 60km maar wij hadden al 80 km gefietst. Daar was ook onze fysio Meriel Cozijnsen. Ze kon meteen aan de slag door onze oude Niko even te masseren. Na de lunch gingen we weer verder en onderweg reden Meriel en Hanneke naast ons en hebben ons gefilmd. Ook hadden we support langs de kant van de ouders van Ruben. Leuk dat ze zo spontaan langs de kant stonden om ons aan te moedigen. Vanzelf kwamen wij bij de derde stop dit was precies op tijd want Bas en Niels Remijn moesten POEPEN. Dit ging alleen niet helemaal als verwacht want Niels stapte in zijn vers gedraaide drol (volgens hem was het van iemand anders) goed excuus voor ons om lekker lang stil te staan want hij moest de drol van zijn schoen af halen dit lukte hem alleen niet zo goed want het was te vers en plakkerig dus moest hij van ons achterop rijden want de rest had geen zin in stank.

Cyc_05-06-16_5

We waren eindelijk onderweg en toen gingen we een grap uithalen met Ruben we zeiden dat de camping al binnen 2 kilometer er was maar het duurde nog 15 kilometer dus Ruben was heel blij en toen heel boos omdat we zoveel opeens erbij moesten fietsen.

Cyc_05-06-16_10

Eindelijk bij de camping aangekomen stond alles al klaar dus even wat chips eten en wat drinken en toen gingen we zwemmen. Alleen het water was zo koud dat die drie watjes van een Ruben, Daan en Sander er niet in durfde. Ondertussen konden we gemasseerd worden door Meriel, dit was heerlijk.

Cyc_05-06-16_11

Rond de klok van 19.00 uur gingen we lekkere pasta eten met heerlijke salade, gemaakt door Mario.

Cyc_05-06-16_12

Cyc_05-06-16_13

Cyc_05-06-16_9

Cyc_05-06-16_15

Cyc_05-06-16_14

Na het eten hebben we het cadeautje van dag 4 mogen open maken. Het was weer een fantastisch leuk spelletje dus ook dat moest meteen gespeeld worden.

Cyc_05-06-16_16

De kilometers schieten zo al aardig op want vandaag zijn er weer 128 km afgelegd. In totaal zitten we nu op 475 kilometer na 4 dagen…dat beloofd wat.

Cyc_05-06-16_19

En daarna douchen, voetballen, frisbee, en heerlijk uitrusten of hoe wij dat ook wel noemen: chillen.

Groetjes Merijn en Merel

Dagverslag van De Crew:

Dag 4, aankomst fysiotherapeute Meriel.
Na lang wachten hier ook eindelijke een verhaal van de crew. Lees en huiver…….
’S Ochtends was chaos, Super Mario had zich bijna verslapen! Dat kan toch niet! Toen we met de reis begonnen waren er meerdere wegen opengebroken, dus veel omleidingen. Dit nam veel tijd in beslag, wat weer voor veel stress zorgde. Super mario en Mac Gyver hebben alles ervoor gedaan om bij de eerste stop aan te komen. Zij hebben zich ondanks de Max Verstappe dagen door al het verkeer gemanoeuvreerd, dit op gevaar voor eigen leven. Maar na een onrustige ochtend, was de eerste tussenstop een groot succes. Up to go to the lunch!
Mama cycling haalde Meriel op bij station Haarlem, daar gingen ze weer.. Mama cycling en fysio Meriel zitten gewoon hun eigen feestje te vieren in de mooie en vooral dikke BMW (met dank aan Ekris)! Het liedje “de tour de france” kwam wel een aantal keer langs, dan kun je niet anders als mee zingen toch? Op naar de lunch plek! Maar wat een gedoe om daar te komen zeg, weg afgesloten, tomtom (genaamd Truus) liet het afweten en daar gingen we weer, de verkeerde kant op! Gelukkig zette fysio Meriel haar GPS aan en kwamen we mooi op tijd aan op de lunch plaats, wat dus niet de afgesproken plaats was. Dit door het feit dat half Nederland naar het strand was gegaan die dag! Alle parkeerplaatsen waren ingenomen door Nederlandse strandgangers, waar Nico geen rekening mee had gehouden, op een zondag met een temperatuur van 25 graden, wat een ideale stranddag met zich meebrengt.. Handig Nico! Maar goed, we hadden een mooi alternatief gevonden en onze Mac gyver (Henk) was al ter plaatsen. Super Mario en Mac Gyver hebben bij de lunch nog even een bandje geplakt. Wat een helden!
Na lang wachten kwam ons knappe team hongerig, dorstig en vooral branderig binnen fietsen! Na een relaxte lunch moesten ze weer op pad gaan. Onderweg naar de derde stop hebben mama cycling en fysio Meriel de groep 3 keer gezien. Meriel zette elke keer het zwaailicht op het dak, deed de ramen naar beneden en mama Cycling deed de muziek op full power!! Wat een magische momenten!
De reis ging eigenlijk vrij vlotjes en we hadden een prachtige plek voor de derde stop uitgezocht. Ondertussen waren Super Mario, Mac Gyver en power woman Heleen bezig het kamp op te bouwen. Wat een toppers! Toen de ploeg arriveerde was alles al geregeld en stond de chips en de cola al klaar! Fysio Meriel kon gelijk aan de slag, want iedereen was erg moe na deze dag. Super Mario was bezig met het overheerlijke eten, Mac Gyver en mama cycling gingen nog even naar de supermarkt om brood te halen voor de volgende dag. Hier verliep alles gelukkig vlekkeloos.
Na het super lekkere eten van onze eigen super Mario kon iedereen gaan douchen, spelletjes spelen, lachen, gieren en brullen. Het was een geslaagde dag, met veel onvoorspelbare dingen. Kijken of we het morgen weer kunnen trotseren! Wens ons maar succes.
Morgen weer een verslag van onze eigen crew.
Doei doei!

Dagverslag 06-06-2016

Dag 5

Maandag 6 juni 2016:
Van Sint Maarten naar St Nicolaasga, 115 km

Camping Blaauw
Langwarderdijk 4
8521 NE Sint Nicolaasga
Telefoon:0513 431 361

Verslag:

Dag 5 begon vandaag al om 7 uur ´s ochtends want om half 8 stond een lekker ontbijtje voor ons klaar. Het ontbijt was niet zo luxe als in de hele luxe hotels, maar wel hartstikke lekker.

Cyc_06-06-16_1

Cyc_06-06-16_2

Cyc_06-06-16_3

Sander had zich een beetje verslapen en werd pas om 5 minuten voor half 8 wakker, hij was echter wel nog net op tijd. Tijdens het ontbijt kregen we ruzie over het tijgerbrood, iedereen wilde tijgerbrood maar er was maar 1 tijgerbrood… Ook iedereen had een ochtendhumeur, dat was omdat de dag daarvoor heel lang was en iedereen werd vroeg wakker gemaakt door alle vogels uit de buurt en lege luchtbedden, we zoeken nog steeds de dader.
Rond 8 uur waren we klaar met ontbijten, toen hadden we nog 1 uur om ons helemaal klaar te maken om vervolgens om 9 uur op de fiets te stappen. Tijdens dit uur was niet iedereen netjes bezig met hun tent en koffer opruimen, maar er waren een paar aan het frisbeeën. Hier waren Bas en Niko niet zo blij mee, maar iedereen stond wel rond 9 uur klaar om te gaan.

Cyc_06-06-16_4

Richting de 1e stop op de afsluitdijk, zijn we 10 kilometer omgefietst, omdat Bas en Niko niet goed de weg richting de afsluitdijk wisten. Eenmaal aangekomen bij de 1e stop moest het eten en drinken nog even snel gehaald worden want het stond nog niet klaar. Net voordat we weg wilden gaan hebben we een foto gemaakt bij een standbeeld van een bukkende man, maar natuurlijk hadden Ruben en Niels B. last van een kinderachtige bui en namen ze het beeld van achter.

Cyc_06-06-16_5

Cyc_06-06-16_6

Toen ze eenmaal uitgeklierd waren konden we weer verder met de tocht. Bas en Niko hadden besloten dat we gingen rouleren met wie er op kop ging rijden. Op een gegeven moment fietsten Merel en Sander in het midden van de groep, toen raakte Sander de achterband van Janique omdat ze een beetje ging slingeren. Daarna vielen Sander en Merel, Sander moest 2 hechtingen in z´n elleboog en Merel viel met haar helm op de vangrail. Maar Merels hoofd is er wel ronder op geworden.

Cyc_06-06-16_7

Cyc_06-06-16_8

Eenmaal aangekomen bij de 2e stop (lunch) moest Sander naar de huisarts. Na de 2e stop fietste Meriel (onze fysio) ook met ons mee. Meriel heeft hiervoor alleen maar 1 keer eerder op een racefiets gezeten, desondanks ging het goed voor Meriel.

Cyc_06-06-16_18

De normaal gesproken 3e stop hadden we deze keer niet, omdat we een kortere route hadden genomen en we hadden het tempo er lekker in zitten. Toen kwamen we na 118 kilometer eindelijk aan op de camping Blaauw, hier zitten we in 3 huisjes.

Cyc_06-06-16_9

Cyc_06-06-16_10

Morgen op de rustdag zitten wij hier ook nog. Tijdens het avondeten werd er ruzie gemaakt om de patatjes, en Bas was zijn telefoon kwijt.

Cyc_06-06-16_11

Cyc_06-06-16_12

De huisjes zijn erg groot, namelijk bestemd voor 6 personen. Dat we goeie wifi hebben is natuurlijk ook een leuke bijkomstigheid.

Cyc_06-06-16_13

Cyc_06-06-16_14

Cyc_06-06-16_16

Cyc_06-06-16_17

Iedereen verheugd zich op de bonte avond, want iedereen heeft na zoveel fietsen wel zin in een feestje.

Cyc_06-06-16_15
Groetjes, Daan en Matthijs

En ouders BEDANKT, jullie zijn top! Zelfs aan onze ‘lastige’ crew gedacht ;). Helaas lieten ze de fles champagne van schrik meteen vallen…

Dagverslag 07-06-2016

Dag 6

Dinsdag 7 juni 2016:
Rustdag in St Nicolaasga

Camping Blaauw
Langwarderdijk 4
8521 NE Sint Nicolaasga
Telefoon:0513 431 361

Verslag:

Vanochtend hoefden we voor een keer niet (al te) vroeg op te staan. Al waren sommigen het alsnog niet eens met de tijd dat we op moesten staan was dit toch wel een uur tot anderhalf uur later dan de rest van de week. Om 9 uur zaten we met zijn alle aan het ontbijt in het restaurant. Nadat we met zijn alle lekker hadden gegeten hadden we even vrije tijd. Toen kregen we om 10 uur een verassing die vooral voor Merel leuk zou zijn. We waren allemaal heel nieuwsgierig en natuurlijk vooral Merel. Toen kwam om 10 uur een oudtante van Merel die in de buurt woont met lekker gebak (oranjekoek) aan.

Cyc_07-06-16_1

Cyc_07-06-16_2

Nadat we een lekker gebakje op hadden begonnen we met het schoonmaken van onze fietsen. De hele fiets moest uit elkaar gehaald en schoongemaakt worden.

Cyc_07-06-16_3

Cyc_07-06-16_5

Cyc_07-06-16_12

Hier waren we best lang mee bezig en dus waren sommigen best gefrustreerd toen ze er achter kwamen dat ze een veertje of ander klein onderdeel in het gras kwijtgeraakt waren.

Cyc_07-06-16_4

Toen we uiteindelijk toch klaar waren konden we als we wilden in de rij gaan staan bij Meriel. Toen het gekraak van de rug en het gegil van Merel ook weer klaar was hadden we weer vrije tijd.

Cyc_07-06-16_6

Cyc_07-06-16_8

Niels Remijn kwam met het idee om een bootje te huren. Nadat dit helemaal uitgezocht en geregeld was konden we aan een lekker broodje hamburger beginnen wat Mario voor ons had gebakken.

Cyc_07-06-16_7

Toen iedereen was uitgegeten gingen we op weg naar de bootjes. De rest van de middag is doorgebracht op het water. Het water was wat aan de koude kant maar toch hebben we lekker gezwommen. Ook is er lekker over het meer gecrost met de snelle bootjes. Uiteindelijk was het jammer genoeg tijd om weer terug te gaan naar onze huisjes om ons om te kleden voor het eten. Meriel en Heleen hebben we vanmiddag uitgezwaaid. Meriel wordt donderdag vervangen door haar broer Tom en Heleen zal morgen na haar toets vanuit Deventer de trein pakken om weer aan te sluiten in Assen. Fysiotherapie Corlaer super dat jullie je fysio’s beschikbaar stellen voor dit mooie evenement.

Cyc_07-06-16_10

Enfin verder met de orde van de dag..We hebben wel weer heel lekker gegeten in het restaurant, we hebben namelijk gebarbecued.

Cyc_07-06-16_11

Na het eten was het tijd om onze kamers op te ruimen en onze tassen in te pakken. Al met al een hele leuke en ontspannen dag gehad. We kunnen er nu wel weer ff tegenaan. Vannacht weer lekker slapen omdat we nu allemaal in een huisje zitten. Dat is toch wat beter dan een tent met leeggelopen luchtbedden. We zijn allemaal heel blij met de sponsoring van Eysinga State, zij hebben namelijk ook ons ontbijt en avondeten voor twee dagen geregeld. Eysinga State heel erg bedankt. Het verblijf was super!!
Landgoed Eysinga state & Camping Blaauw

Groetjes Janique en Debby

Dagverslag 08-06-2016

Dag 7

Woensdag 8 juni 2016:
Van St Nicolaasga naar Amen, 95 km

Vakantiepark Diana
Heide 53
9446 TE Amen
Telefoon:0592 389 297

Verslag:

Zoals gewoonlijk moesten wij onze wekker weer om 7 uur zetten, zodat we om half 8 aangekleed en wel aan het ontbijt zaten in het restaurant van Eysinga State. Daar stond het heerlijke ontbijt al weer op ons te wachten. Wit- en bruin brood, pindakaas, croissants en zoals Merijn zei: Trekkie Takkies (vlokken, maar hij las het verkeerd).

Cyc_08-06-16_1

Nadat we onze buik hadden gevuld, moesten we onze tassen pakken en ons klaar maken voor de tocht van vandaag: 100 km naar Amen in Drenthe. We verwachtte dat het vandaag minder mooi weer zou worden, dus hadden we onze armwarmers (en sommige zelfs beenwarmers) aangetrokken. 9 uur: we gingen op pad. Eerst nog een foto maken met het logo van de camping.

Cyc_08-06-16_2

Daarna konden we gaan fietsen. Iedereen ging weer, zoals gewoonlijk, in de normale opstelling fietsen. Bas en Niko voorop, daarachter Debby en Sander (Sander was trouwens een echte strijder, met 2 hechtingen in zijn elleboog toch gaan fietsen). Achter Debby en Sander fietsten Janique en Matthijs en daarachter Merel en Niels R. Achter Merel en Niels R rouleerden Niels B, Merijn, Daan en Ruben steeds door met naast wie ze fietsen om een praatje te maken, maar vooral om veel lol te maken.

Cyc_08-06-16_3

Na 10 km viel Sander helaas uit. Hij moest namelijk met 1 arm fietsen en dat gaat niet. Alsnog heeft Sander het geprobeerd en dat is heel goed van hem. Nadat Hanneke Sander had opgehaald, konden we verder fietsen naar de 1ste stop. Die was bij 42 kilometer. Iedereen ging wat eten en drinken met elkaar. Na dit konden we weer verder fietsen naar de lunchpauze. Nadat we in de kou ons brood opaten, konden we verder fietsen naar de TT. Tenminste, dat dachten we. Maar Niko en Bas fietsen gewoon door naar de camping. Toen we al in Amen gearriveerd waren, kwamen we erachter dat we ook nog naar de TT moesten. Dus moesten we weer 6 kilometer terugfietsen. Daan was hier niet zo blij mee en liet dit dan ook luidruchtig horen.

Cyc_08-06-16_4

Bij de TT in Assen aangekomen werden we heel leuk onthaalt met een broodje kroket en wat drinken. Nadat we dit opgegeten hadden werden we opgehaald door Mark.

Cyc_08-06-16_5

Mark is een van de maar 18 medewerkers bij de TT. Hij gaf ons een rondleiding langs de hele TT. Erg bedankt hiervoor.

Cyc_08-06-16_8

Cyc_08-06-16_7

Tijdens de rondleiding waren er veel mensen die goed opletten het ook interessant vonden. Nadat we in de vip-lounge waren geweest gingen we weer terug naar de fiets.

Cyc_08-06-16_9

Hierna konden we de laatste 6 kilometer uitfietsen naar de camping: Diana Heide. Hier hebben we lekker gegeten en op het eind ook nog een ijsje gekregen. In ‘de dag zit d’r op doos’ zaten vandaag ballonnen waar de meesten niet van af konden blijven.

Cyc_08-06-16_12

We slapen hier in luxe chalets, maar sommigen slapen in een wijnton, wat ook niet erg is (altijd beter dan een tentje).

Cyc_08-06-16_10

Al met al was dit een mooie dag waarin we uiteindelijk 117 kilometer hebben gefietst met dank aan het omfietsen.

Ruben en Niels

Dagverslag 09-06-2016

Dag 8

Donderdag 9 juni 2016:
Van Amen naar Almelo

Overnachtingsplaats: Camping ‘De Goolne Ketn’

Verslag:

Vanochtend vertrokken wij vanuit Amen op camping Diane Heide richting Drenthe.

Cyc_09-06-16_1

We hebben onderweg een mooi natuur gebied gezien waar we ook 2 schapen tegen kwamen op de weg, gelukkig waren we bijna bij de stop.
Oh nee de volg auto was op de verkeerde plek gaan staan en we waren er allang voorbij. Nee even een correctie namens de crew. De crew stond goed maar de groep was niet op je juiste plek.

Cyc_09-06-16_2

Cyc_09-06-16_3

Dus besloten Bas en Niko om maar gewoon door te crossen naar de lunch die nog weer 25 kilometer verder op zat. Eenmaal aangekomen bij de lunch plaats aangekomen blijkt de camper op de verkeerde plek te staan dus gelukkig konden ze snel weer inpakken en weer naar de goede plek komen.

Cyc_09-06-16_11

Cyc_09-06-16_12

Bij de lunch hadden Mario en Sander lekkere broodjes knakworst klaar gemaakt als verassing, toen Mario uit de camper kwam roken we allemaal knakworstjes, dus iedereen kreeg enorme trek. Nadat Mario alle mondjes en maagjes weer had gevuld kwamen we er achter dat Sander zijn fiets vergeten was op de camping. Dus ging de BMW (van Ekris) de fiets halen, met die bak ben je er zo. Ekris bedankt, sorry voor de extra kilometers. En dat betekende ook dat er niet nog een water stop zou komen, maar dat mocht de pret niet drukken. Toen we onderweg een grote kudde schapen tegen kwamen waar wij ons tussendoor hebben weten te manoeuvreren waren we uiteindelijk weer op de weg richting Holten om daarna aan te komen op onze een na laatste camping waar we voor het laatst onze tentjes op moesten zetten.

Cyc_09-06-16_5

Ruben Niels B. Daan en Sander gingen naar het zwembad om even een lekkere duik te nemen na het fietsen, behalve Sander natuurlijk want die mag helaas niet zwemmen. Dit zwembad ligt naast de camping wat een mooie plek is en lekker dichtbij. We hebben onze tentjes op een soort heuveltje gezet wat er erg mooi uitziet vanaf de eetplaats.

Cyc_09-06-16_4

Als dinner eten wij vanavond Macaroni Mario à Denthe; weer een lekkere maaltijd waar wij weer van zullen smullen.

Cyc_09-06-16_6

Cyc_09-06-16_7

Mede mogelijk gemaakt door de Boni die alle boodschappen heeft gesponsord. Straks worden die spiertjes nog even losgemaakt, want fysio Tom is onderweg naar Rijssen. Vanavond is een spelletjes avond vandaar een keer een vroeg reisverslag. Nog 2 mooie dagen voor de boeg, we hebben er zin in en gaan nog even knallen! Groet uit Rijssen.

En voor de ouders: Bedankt voor het kado van dag 8! De foto’ s spreken voor zich:

Cyc_09-06-16_8

Cyc_09-06-16_9

Cyc_09-06-16_10

Niels R en Sander

Dagverslag 10-06-2016

Dag 9

Vrijdag 10 juni 2016:
Van Almelo naar Miste (Winterswijk),90 km

Vakantiepark de Twee Bruggen
Meenkmolenweg 13
7109 AH Winterswijk/ Miste
Telefoon:0543 565 366

Verslag:

De laatste rit voor de slotetappe morgen. Op naar Winterswijk waar ons weer een verrassing staat te wachten. Goolne Ket’n bedankt voor de gast vrijheid!

Voor sommige van ons zijn het echt de laatste loodjes en doen de billetjes na 8 fiets dagen behoorlijk zeer. Maar het einde is in zicht en dan kunnen we genieten van een welverdiend feestje..

Zaterdag 15.00 uur op het plein in Nijkerk!

—————-

Vandaag moesten we weer vroeg uit onze tentjes. Dit vonden we allemaal jammer, vooral Sander want die had nog wel even door willen slapen. Hij was namelijk naar beneden gevallen toen zijn tent werd verplaatst door Niko. Toen iedereen dan toch uit zijn tent was gekomen konden we gaan ontbijten. Na het ontbijt moesten we onze spullen opruimen. Toen alle fietsen en fietsers er klaar voor waren stapten we weer op. Nog even een fotootje maken en de tocht begon weer.

Cyc_10-06-16_1

Vandaag hadden we geen waterstop maar we stopten wel even om zelf wat te gaan eten en drinken.

Cyc_10-06-16_3

Ruben had een buis gevonden en zat hier een beetje mee te klieren. Toen hij op een gegeven moment met een stukje ontbijtkoek Bas raakte werd Bas boos en hield Ruben er gauw mee op. Hierna fietsten we weer met hoog tempo door naar de lunch.

Cyc_10-06-16_2

Cyc_10-06-16_4

Hier werden we opgewacht met een lekker stukje fruit en onze lunchpakketjes. Bij onze lunchplaats dachten we dat we nog maar een heel klein stukje moesten maar dit bleek iets langer te zijn. Sommigen zagen hier een beetje tegenop. Uiteindelijk viel het hartstikke mee. Heleen had vandaag ook de hele etappe uitgefietst, iedereen was heel trots op haar. Toen we aankwamen in Winterswijk zagen wij onze mooie luxe tenten.

Cyc_10-06-16_5

Cyc_10-06-16_7

Cyc_10-06-16_6

Er was gelijk al wat onenigheid over de indeling van de slaapplaatsen maar door middel van lootjes trekken was dit gauw opgelost. Er was nog een verrassing die werd gebracht door de ouders van Merijn die ook op camping de twee bruggen staan.

Cyc_10-06-16_9

Cyc_10-06-16_10

Ze hadden een lekker groot Spakenburgs hart bij zich waar iedereen lekker van kon eten. Ook hadden zij hun hondjes meegenomen waar sommige mensen heel blij mee waren. Toen iedereen in zijn tent gesetteld was gingen we met zijn allen zwemmen.

Cyc_10-06-16_13

Op de camping is een binnen en buitenzwembad dus niemand hoefde het koud te hebben. Hierna is er nog een clubje gaan midgetgolfen.

Cyc_10-06-16_14

Een aantal anderen zwommen nog even door en daarna was er de mogelijkheid om naar de fysio, Tom, te gaan. Sommige missen de zachte handjes van Meriel wel een beetje…

Cyc_10-06-16_12

Er gaat nog lekker gegeten worden en daarna gaan we er met zijn allen een leuke laatste avond van maken.

Cyc_10-06-16_11

We hebben allemaal zin in de slotetappe van morgen en om onze vrienden en familie weer te zien maar we vinden het ook jammer dat de leuke tijd alweer bijna voorbij is. We willen camping de Tweebruggen erg bedanken voor deze geweldige sponsoring. Ook willen we nogmaals alle andere sponsoren bedanken, we zijn hier heel blij mee!

Groetjes Merijn, Matthijs en Janique

Dagverslag 11-06-2016

Dag 10

Zaterdag 11 juni 2016:
Van Miste naar Nijkerk, 115 km

Verslag:

Hier in Miste/Winterswijk bijna klaar voor vertrek. We hebben er zin in.
We bedanken de Twee bruggen voor deze fantastische sponsoring.

Cyc_11-06-16_4

Cyc_11-06-16_5

Cyc_11-06-16_6

Ook in Nijkerk zijn de fietsers vertrokken.
Top dat jullie mee fietsen! Tot straks in Zelhem.

Cyc_11-06-16_1

Cyc_11-06-16_2

Cyc_11-06-16_3

Hiermee de laatste foto voor vertrek. Op naar Zelhem……here we come.

Cyc_11-06-16_7

Samen op naar Nijkerk!

Cyc_11-06-16_8

Zie hier het filmpje van de laatste dag van deze expeditie:

Wat een mooie dag… Dank aan Mathilde Dusol voor de foto’s en dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.