Canada – Junior Master Class 2 – Verslag 26 april 2003

Start of the trip…. exiting!
Flying for the first time!
What a nice cars… what a great team of safe drivers!!
By: Lisette, Merle and Djûke:Round 11 o’clock the 12 pupils and 4 teachers are on the train station from Almelo.The train is going on 11.18 o’clock Amsterdam airport.

Parents, brothers, sisters and other people say goodbye to the pupils and teachers.

We stay in the train for 2 hours, in the begin it was calm but when we go to Schiphol train station it was very busy.

On Schiphol train station we see the Bob Hofman and Harry Rogge, this people arrange this trip to Canada. When we are in Schiphol airport, we checked in our baggage.  When this was finished we can go shopping in Schiphol.

Round 3.10 PM we go to the gate F6, there are 4 students and 2 teachers from an other school.

After we wait on the plain from the KLM we are 7.30 hours flying to Montreal.

On the plain we receive food, lasagna or beef. The most people don’t like this food very much, but the most people like the dessert. In the plain we do: talking, listen to music and a lot more. Round 6.00 PM we are in Montreal.

We go with cars to Trois-Riverés, there we stay in hotel Delta.

We would like to swim but it was too late. In the hotel room we take a shower and we watch tv. Then we go sleep round 12 hours, that is 6 o’clock in Dutch time.Rond 11 uur ‘s morgens gingen 12 leerlingen en 4 leraren van St. Canisius naar het station in Almelo. De trein zou vertrekken om 11.18 uur richting Schiphol.

Ouders, broertjes, zusjes en andere mensen namen afscheid van de leerlingen of leraren. We bleven 2 uur in de trein, in het begin was het in de trein niet zo druk maar hoe dichter we bij Schiphol station kwamen hoe drukker het werd.

Op het station van Schiphol zagen we Bob Hofman en Harry Rogge, de 2 organisatoren van deze reis.

Op het vliegtuigveld Schiphol moesten we onze bagage laten inchecken en hierna mochten we gaan winkelen de ‘taxfree shops’. We moesten wel om 15.10 uur wel bij ‘gate’ F6 zijn, daar waren nog 4 leerlingen en 2 leraren van een andere school.

Na het wachten op het inladen van het eten vloog het vliegtuig van de KLM naar Montreal, de vlucht duurde 7.30 uur. In het vliegtuig kregen we eten; lasagne of biefstuk. De meeste mensen vonden het eten niet lekker, maar de meeste mensen vonden het toetje wel lekker. In het vliegtuig gingen we praten, luisteren naar muziek en nog veel meer. Om ongeveer 18.00 uur kwamen we aan in Montreal.

We gingen met auto’s naar Trois-Riverés, daar was het hotel Delta waar we gingen overnachten. We wouden nog gaan zwemmen maar daar was het te laat voor.

Daarom gingen we in onze hotelkamer douchen en tv kijken.

We gingen rond 24.00 uur slapen en dat is 6.00 in Nederlandse tijd.

Groeten, Lisette, Djûke en Merle.