Expeditie Kikano 2012-13 – Reisverslag

Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5
Dag 1 – Maandag 3 juni 2013
Anne Linde & Lisanne: We moesten om 9 uur op school zijn. Toen reden we naar Utrecht. Daar moesten we de boot in elkaar zetten en hield meneer Smit nog een toespraak. Rond half 12 gingen we te water. We hebben precies 24,8km gevaren. Daar hebben we ongeveer 6uur over gedaan. We hebben over de oude kromme Rijn gevaren en tegen de stroom in. De boot moest er onderweg 2 keer uit het water. Ook zijn we onderweg nog een keer verkeerd gevaren en zijn we nog een keer tegen de kant op gevaren. Na deze tocht kwamen rond 8 uur aan bij het scouting gebouw in scherpenzeel. De moeders van Madelon en Nikki waren er toen met spaghetti. Wij vonden het voor de eerste dag erg lang maar wel gezellig!  We hopen dat we morgen weer zo goede dag hebben.
Het team start de reis vanuit Utrecht. Daar wordt de kano in elkaar gezet.
Het team is klaar voor vertrek!
En de kano wordt te water gelaten…
Daar gaan ze… nog 120KM te gaan!
Na 3 uur varen heeft het team 12,6KM afgelegd.
En onverwachts moest de kano uit het water gehaald worden vanwege een stuwdam.
Top
Dag 2 – Dinsdag 4 juni 2013
Madelon en Nikki: Gisteravond hebben wij gezamenlijk de dag afgesloten, we hebben de tips en tops besproken. Over het algemeen was het een goeie dag. Na de dagafsluiting zijn we allemaal snel ons bedje ingedoken en onderling nog wat nagekletst. Rond half 2 lagen wij bijna allemaal te slapen. Er waren enkele luchtbedden leeggelopen, dus na wat gezeur en wisselen van bedden zijn we in slaap gevallen. Rond 11 uur zaten we allemaal weer fit aan het ontbijt. Ook de boodschappen waren toen allemaal al geregeld.
Rond half 2 gingen wij eindelijk te water, we liepen daardoor best wel achter op schema. De tocht verliep, na enkele plaats verwisselingen en heel veel lol heel goed. Ook moesten wij de boot een aantal keer uit het water halen ivm sluizen. Toevallig kwamen we op hetzelfde moment een hele groep bejaarden op elektrische fietsen tegen en waren zeer nieuwsgierig wat wij aan het doen waren. Toen wij op een gegeven moment toch weer verder moesten,  volgden de bejaarden ons een heel stuk.
Aan het eind van de rit was iedereen drijfnat, doordat we onszelf niet meer in konden houden (spetteren, het was namelijk heerlijk weer). Uiteindelijk hebben wij 20 km geroeid in 3,5 uur. Dit ging in vergelijking met gisteren ons goed af!!
Dag 2 en het team is alweer onderweg. Even de kano uit het water voor de een na laaste stuw.
Het team moet de kano zelfs over de weg vervoeren naar de aanlegsteiger.
En de berg weer af naar de aanlegsteiger.
De tocht gaat over het Valleikanaal tussen Rhenen en Veenendaal.
En aan het einde van dag 2 hebben ze er 20KM opzitten!
Top
Dag 3 – Woensdag 5 juni 2013
Vandaag onze laatste dag bij de scouting. We werden vroeg gewekt om onze spullen op te ruimen. Dit was heel snel gebeurd, want we hadden de avond ervoor een schema gemaakt van wie wat ging doen, om het gebouw schoon te krijgen. Toen zijn we naar het weiland gelopen waar onze kano in het water lag. Vanaf daar zijn we naar Woudenberg gegaan om vervolgens naar Leusden te varen. Hier hebben we een heerlijke lunch gekregen van de moeder van Kevin. Na de lunch zijn we doorgegaan naar Amersfoort en Baarn. Het laatste stuk was het zwaarst, niemand had echt zin meer, vol wind tegen en op de Eem ook nog eens golven. Maar we hebben het gehaald als team! Eenmaal aangekomen in Baarn hebben we de boot daar in het water laten liggen en zijn we gezellig bij Charissa thuis gaan eten. We aten daar pannenkoeken en broodjes knakworst. Na het eten zijn we naar het Ampt van Nijkerk gegaan. Hier overnachten we. Toen we aankwamen hebben we onze kamers verkend en hebben gezwommen. Rond half 10 hebben we de dag besproken. We kregen hierbij van het hotel lekkere hapjes. Zo is onze dag verlopen.
Even een kilometertje lopen met de kano… gelukkig hebben we mazzel met het weer!
En kan het team lekker roeien in het zonnetje
Een tussenstop om te lunchen
Van een dag roeien krijg je honger. Gezellig met z’n allen pannenkoeken eten!
Inchecken bij Ampt van Nijkerk.
Top
Dag 4 – Donderdag 6 juni 2013
Yahno & Jesper: Na een heerlijke nachtrust in het Ampt van Nijkerk, begonnen we aan de volgende rit van 25 km. Vanaf Baarn gingen we verder naar Eemnes. Onder het roeien was het heel gezellig in de kano. Halverwege de tocht kwamen er volgboten bij. We moesten  namelijk over het Eemmeer. Er waren veel golfen en het was zeer pittig. Zonder muziek gingen wij er tegenaan, om zo snel mogelijk naar Spakenburg te gaan.  Toen we daar aankwamen was er een verassing. De ouders waren er ook, altijd leuk! Voordat we de ouders hadden gezien mochten we nog een rondje varen met de brandweerboot. Na de rit en de ontmoeting met de ouders gingen we naar onze huisjes in Centerparcs, de Eemhof. Tijdens het uitpakken van de kar, werd eten gehaald. Iedereen had namelijk trek. Na het eten ging iedereen nog zwemmen tot half 9/ 9 uur. Toen we terug kwamen hebben we een lekker taartje gegeten en gezellig met z’n allen buiten gepraat en gezeten. Nu morgen de laatste dag en een leuk en gezellig einde!
Knallende kurken….. — at Center Parcs De Eemhof.
De kano ligt in de haven van de Eemhof. Klaar voor morgen, de laatste dag kanoën.
Gisteravond lekkere borrelhapjes gehad, vannacht heerliijk geslapen in een lekker bed en vanmorgen gesmult van een overheerlijk ontbijt! Bedankt Golden Tulip Ampt Van Nijkerk!
Lekker kanoën over het Eemmeer.
Kilometers maken……
Top
Dag 5 – Vrijdag 7 juni: Aankomst in Nijkerk
Charissa: Vandaag zijn we gestart bij de Eemhof.  Vanaf daar zijn we naar de Zuidwal geroeid, daar hebben we allemaal patat gegeten. Om 12:30 kwamen de kinderen van de basisscholen. Die gingen eerst oefenen in de oranje kano. We moesten wachten tot 14:00 toen mochten we door de sluis heen.

We mochten met de brandweer slang achter onze kano aan. We deden allemaal verschillende spelletjes omdat we moesten wachten tot 15:30. Toen het eindelijk 15:30 mochten we de haven in roeien. De kinderen van de basisschool moesten meteen de boot aanleggen en op het podium gaan staan. Team Kikano moest 3 rondjes door de haven kom heen varen daarna mochten hun ook het podium op. Er stond super veel publiek. Als eerst werd het bedrag van de indoor roei-estafette bekend gemaakt dat was 17.000 euro. Daarna werd het totaal bedrag bekend gemaakt 37.500 euro en  de cheque werd overhandigd aan de directeur van Kika. Toen alles bekend en gezegd was. Sprong team Kikano de haven in. Daarna snel door naar Kade 10 voor de receptie. Daar werd over iedereen nog iets gezegd en iedereen werd nog bedankt. We kregen een mooie aandenken mee. Het was een super week met een super team. ECHT EEN WEEK OM NOOIT TE VERGETEN!
Vanochtend in het AD!
De laatste meters…
Wij zijn er bijna…
Hier varen we binnen, samen met de leerlingen van de basisscholen
Eindelijk aan wal
Een ook expeditieteam Corlaer Cycling 4 STSN verwekomt Kikano
De uitreiking van de medailles!
De burgemeester geeft een toespraak
De cheque van €37.500 euro en wordt overhandigt aan KiKa
Top
En ook de cheque met het bedrag dat de basisscholen hebben opgehaald wordt overhandigt.
Even een verkoelende duik…
’s Avonds was er nog een receptie voor genodigden