Expeditie Roemenië – Voorbezoek november 2014

Denk er om dat je op tijd bent want we vertrekken op tijd en wachten niet!!

• Je bagage mag niet groter zijn dan 25x45x56 cm en niet zwaarder dan 10 kg
  • Neem wat extra kleren mee en schoon ondergoed en spullen om je te wassen en te “scheren”
  • Voor de zekerheid je zwembroek
  • Geen grote vloeistoffen in je bagage maximaal 100 ml en fles of tube ook niet groter het wordt er onherroepelijk uitgehaald. Doe de vloeistoffen in een afgesloten plastic zakje.
  • Neem een brood pakket voor deze dag mee, geen drinken dat moet je na de douane kopen
  • Neem geen waardevolle spullen mee.
  • En vergeet je paspoort of I.D. kaart niet!!

Bij noodgevallen kan er gebeld worden naar:

• mvr. V. Stoffer           0618890345
  • dhr  B. Stoffer            0630233619
  • dhr  H. Roelofsen       0649754883

Het slaapadres is:  Pension Nemes in Askosfalva  Nyàràdszentbenedek

Dagverslag 22-11-2014

Voorbezoek, dag 1:

Op 22 november zijn we om 4 uur s’nachts op school verzameld en nadat om 10 over 4 Jesse er nog niet was zijn we vertrokken. Na een aantal telefoontjes bleek dat Jesse zich verslapen had en is hij uiteindelijk toch mee gegaan omdat de ouders van Kelly zo lief waren om Jesse tot de grens te brengen waar wij op hem gewacht hadden. Op het vliegveld zijn we allemaal goed door de douane gekomen ( Jordy en Sam hadden natuurlijk wel even wat gedoe ) en zijn we in het vliegtuig gestapt. We hebben een hele goede vlucht gehad, ook voor de mensen die voor de eerste keer vlogen en we zijn veilig aangekomen in Roemenië! Toen we in Roemenië aankwamen reden we als eerst naar de tolk Ilona en daarna naar het opbaar huisje waar de bewoners in de buurt nog een beetje aan het klussen waren. Daarna zijn we naar ons pension gegaan waar we even zijn gebleven. Toen reden we naar een hele grote supermarkt waar we wat eten en drinken hebben gekocht en daarna reden we naar de stad Tirgu Mures om wat te drinken.

Toen we weer in het huis waren hebben we even rustig niks gedaan en daarna zijn we lekker (en veel) gaan eten. We hebben een super leuke eerste dag gehad!!

ExpRoe_22-11-2014_001

ExpRoe_22-11-2014_002

Dagverslag 23-11-2014
Dagverslag 24-11-2014

Voorbezoek dag 3,  24-11-14

Vandaag zijn wij om half 8 opgestaan om vervolgens te gaan ontbijten en naar Turda te rijden om de outmijn te gaan bezoeken. Dat duurde ongeveer ander half uur om er te komen. Natuurlijk lagen de luie meiden te slapen en de jongens te feesten in de auto. Na een lange rit waren we aangekomen in Turda. De ingang was een hele lange gang in de zoutmijn. Veel trappen de we moesten op en af gaan wat nogal lastig was met meneer van Winkoop. Maar onze sterke jongens hebben dat wel voor elkaar gekregen. Complimenten aan de sterke mannen! Het was een fantastisch uitzicht al dat glanzende zout aan de muur. Na hele stijlen trappen af te gaan kwamen we aan bij de bootjes. Daar konden we varen. Maar helaas moesten we zelf gaan peddelen wat Kelly en Sharin niet echt goed af ging.. Meiden natuurlijk. Maar met een peddel (leuk grapje van de jongens) ging het ook wel heel erg lastig.. Daarna zijn we nog een paar trappen omhoog gegaan om met het reuzenrad te gaan. Het was een leuke maar vooral mooie ervaring om de zoutmijn te bezichtigen. Na een lange reis terug zijn we natuurlijk met z’n allen lekker naar de pizzeria gegaan. Daarna zijn wij afgezet bij het pension en zijn de docenten de laatste metingen bij het opbaarhuisje gaan doen. Wij gingen ondertussen een leuk spelletje met z’n allen spelen wat een leuke afloop had.. Kelly had natuurlijk verloren en moest het zwembad in. Sam en Sharin gingen mee, maar daar lag nog een leuke verrassing op ons te wachten. Namelijk een dode rat. Gillende meiden die het zwembad uitsprongen. We hebben weer lekker gegeten vanavond en onze tassen ingepakt. We gaan er nog een leuke avond van maken en helaas moeten we morgen dan echt vertrekken. Het was een leuke ervaring dit voor bezoek en we kunnen niet wachten tot de volgende keer.

ExpRoe_24-11-2014_001

ExpRoe_24-11-2014_002

ExpRoe_24-11-2014_003

Dagverslag 25-11-2014

Na een mooie reis naar Roemenie heeft de expeditiegroep dit filmpje gemaakt: