Exp Kikano 2013-2014 – Reisverslag

Dagverslag 01-06-2014

We vertrokken om 19:10 naar Den Helder, naar een marineuseum. Waar we slapen. We kwamen om 21:30 aan. Je had een busje waar Berculo mee reed met Anissa, Zakia, Eva, Naoual, Jacco, Claudia en Lianne. Een busje met meneer Jones en Veenstra met Bojanne, Janieke, Bodine, Manal, Tara, Elena en Noa. En nog een busje waar Rudy reed en Willem ernaast. Busje met meneer Jones en Veenstra die gingen naar de mcdonalds. Toen we aankwamen bij het marinemuseum moest mevrouw Berculo eerst een formulier invullen om overal in te kunnen komen.

Daarna mochten we naar onze kamers er waren 2 kamers voor de meiden: 1 van 8 personen en 1 van 10 personen en voor de jongens een kamer van 4 personen. We kregen een kamer indeing: in kamer N1025 lagen: Eva, Bojanne, Lianne, Elena, Manal,Anissa, Naoual en mevrouw Berculo in kamer N1007 lagen: Rudy, Willem, Jacco, meneer Veenstra en  meneer Jones. En in kamer N1005 lagen: Zakia, Tara, Bodine, Claudia en Janieke. Daarna gingen we het terrein verkennen met zijn allen om 22:29. Meneer Veenstra hield een preek waar we morgen gaan starten en waar we foto’s gingen maken. Om 22:41 gingen we met zijn allen eten en drinken. Er is altijd dat er iets omvalt. De fles cola was omgevallen, Tuurlijk.
We gingen daarna verder lopen en kwamen langs straat Weststraat. Om 23:19 gingen we pauze nemen bij het strand. Om 23:30 waren we terug bij onze slaapplaats. Tanden poetsen en make-up afhalen en op naar onze bedjes. Iedereen ging ook nog even kletsen. Tot morgen en we gaan naar onze volgende bestemming.
Morgen vroeg op.

Dagverslag 02-06-2014

Het was een kort nachtje. We moesten rond 7:00 op staan. Meteen spullen ingepakt en op naar het ontbijt in de eetzaal.

We stonden om 8:13 buiten te wachten. De begeleiding gingen vragen of we mochten eten bij de eetzaal, maar de zaal was niet open. Toch niet eten daar. Dan maar eten waar we gisteren waren, vlak bij het museum. Toen we eraan kwamen gingen we eerst helpen om de boot in elkaar te zetten. Daarna mocht je je lunchpakket klaar maken en een ontbijtje eten. Er was brood en beleg en ook was er wat te drinken. Rond 9:10-10:00 had iedereen gegeten.
Nog even een preek voor dat we op het water gingen. Hoe je peddels vast moet houden enzovoort. Iedereen had ook voor de veiligheid een reddingsvestje aan. Je had er een met een egale vestje en palmboom vestje noemden meneer Veenstra. De egale vestje gingen in de oranje boot en het palmboom vestje in de blauwe boot. Ook waren er journalisten die foto’s gingen maken voor hun krant op het internet. Om 10:19 ongeveer vertrokken we of iets later. Vanuit Den helder naar Kolhorn. Op naar het volgende plaatsje.
In deoranje boot zaten: Zakia, Elena, Tara, Bojanne, Janieke, Manal, Bodine, Liannne en de stuurvrouw en stuurman waren meneer Veenstra en mevrouw Berculo. In het blauwe boot zaten: Amilia, Anissa, Eva, Claudia, Noa, Jacoo, Naoual en de stuurmannen waren meneer Willem en meneer Jones.
We stopten onderweg bij een camping: het loze vissertje. om 13:45 hadden we pauze. iedereen gingen wat uit de busjes halen wat ze nog wilden pakken en hun flesje vullen met water. Ook nog wat eten. Straks val je flauw als je niet eet. We hadden tot nu toe 10,3 km gevaren. 1 uur en 53 minuten over gedaan en onze maximale snelheid was 8.
Om 14:32 gingen we op weg naar Kolhorn. We waren er om 17:35. we hadden er 3 uur en 3 minuten over gedaan ongeveer en de snelheid was ongeveer 5 km per uur.
Boten aan de kant leggen en op weg naar onze slaapplaats rijden. De bestuurder is meneer Veenstra en wie naast hem zit is mevrouw Berculo er zaten Claudia,Eva,Naoual,Anissa,Amilia en Lianne in het busje. Andere busje zat de bestuurder meneer Jones en wie er in zaten waren Bojanne, Janieke, Jacco, Bodine,Manal,Elena en Tara. En nog een buse is over en Rudy en Willem zaten erin.
Om 18:21 kwamen we aan bij een scouting gebouw. De meisjes slapen in een kamer met zijn allen en de jongens in een andere kamer met zijn allen. Om 18:51 moesten Elena,Tara en Jacco de kokken pannenkoeken maken. Het groepje vaarweek moesten boodschappen doen. Ondertussen ging iedereen een beetje met elkaar dollen en klesten. Er was ook een luchtbed lek, dat is niet zo handig.
Eindelijk !!! het eten is klaar om 20:58. Meneer Veenstra had een leuk idee. Hoelang de koks hadden gekookt hoe snel zouden wij het eten opeten??? We deden er 13 minuten en 50 seconden erover.
Na het eten ging meneer Veenstra praten over dag 1. Daarna moesten de groep vaarweek de corvee doen. Afwassen en keuken schoonmaken, nou wat een klus, want de keuken was niet echt schoon meer. We gingen ook nog het spel weerwolven doen. De mensen die mee wouden doen die deden mee en de andere deden iets voor zichzelf. Mevrouw Berculo, meneer Jones, Rudy en Wille waren met een waterballetje aan het overgooien, een beetje met elkaar dollen ermee. Het werd erg laat. Poetsen en op naar bed. Morgen gaan we naar Alkmaar. We zijn benieuwd hoe het daar eruit ziet.
Lianne Vaarkamp

Dagverslag 03-06-2014

Deze nacht sliepen we in een scouting gebouw in Schagen. In de meisjeszaal duurde het even tot het stil was. Maar uiteindelijk was het stil en en iedereen proberen te slapen.

Zoals altijd gaat de wekker om 7:00 en dan aankleden,tandenpoetsen, luchtbedden opvouwen enzovoort. Sommige lagen nog op bed, een paar zijn al bezig om op te ruimen en toen kwam Rudy met een toeter aan, zo dan ben je ook weer wakker. We aten bij de meisjeszaal. Groepje actie moest het ontbijt klaar maken. Het verse brood werd gehaald door Rudy en Willem om ongeveer 8:00.
Toen iedereen er klaar voor was om te gaan was het ongeveer 9:30, want het gebouw en het ontbijt moesten ook opgeruimd worden. We vertrokken in de personenbusjes terug naar Kolhorn (waar we gister geëindigd waren. We kamen om 9:52 bij jachthaven Kolhorn. De boot werd klaargemaakt door groepje Communicatie. We mochten zelf kiezen bij wie we in de boot wilden. Rond half 11 waren we er klaar voor en begonnen we met varen.
We hadden om 12:58 pauze. Daarvoor was Zakia gevallen en is in de blauwe boot een gat gekomen, maar gelukkig kwam de dappere meneer Jones en heeft de boot gerepareerd tijdens de pauze en ja Zakia had geen pijn, gelukkig. We vertrokken om 13:19 naar Alkmaar. Waar we verblijven is Heiloo. Om 14:45 kwamen we bij een sluis aan. De vader en moeder van Lianne waren er om te kijken en de hond was er ook bij (Chef). We gingen verder roeien. Er waren heel veel windmolens. Meneer Veenstra  zei; dat we er bijna waren, maar het was nog ongeveer 2 km.
Toen we er aankwamen moesten we de boot uit het water halen.We gingen in de busjes en we reden naar het scouting gebouw Heiloo.(schouting  gebouw victory) We hadden 2 meidenkamers en 1 jongens kamers. in de ene meisjeskamer sliepen Anissa, Zakia, Naoual, Eva en Lianne (De slome slapers). In de andere kamer sliepen Elena, Bojanne, Janieke, Claudia, Amilia, Noa, Manal, Bodine en Tara (de snelle slapers). In de jongens lagen Rudy,Willem,Jacco,meneer Veenstra en meneer Jones.
Na dat iedereen alles had klaargemaakt gingen we eten. Voor het eten ging mevrouw Berculo weg, omdat ze geen oppas had voor haar kinderen. We waren zo moe dat we patat gingen halen bij de snackbar. Na dat we gegeten hadden ging iedereen naar de kamers. Mevrouw Gijsbertsen kwam zelf met de auto na het eten. Ongeveer om 10:00. Ze ging kijken wie bij wie in de kamer was en waar zij kon slapen. Ze ging een nachtje logeren.
We gingen ongeveer om half 2 slapen. Meneer Veenstra zei; ook nog tegen Janieke, Bojanne, Zakia, Anissa, Naoual, Bojanne, Lianne en Jacco. Morgen gaan jullie niet klagen dat jullie moe zijn, want jullie gaan zelf laat naar bed. Willem, Rudy, Bojanne en Janieke gingen nog om 23:52 een spelletje spelen (Stef stunt piloot). Later kwam Lianne er ook bij. We zijn om 00:34 gaan slapen ongeveer. Tot morgen en we zullen zien of iedereen goed of slecht hebben geslapen.

Dagverslag 04-06-2014

Gisteravond had Lianne last van haar luchtbed, want ze lag eigenlijk op de grond te slapen. De wekker ging om 7:00. Mevrouw Gijsbertsen ging weer naar huis, want ze moest werken op school en had ook nog een afspraak. Ze vond het erg leuk en naar de zin, zo te zien hoe ze gisteren laat zat te kletsen.

Alles inpakken. Als je koffers of tas had ingepakt moest je het in de jongenskamer leggen, want onze spullen werden al naar onze volgende slaapplaats gezet. Mevrouw Gijsbertsen ging ’s ochtends ongeveer om 7:30 weg met haar eigen auto, op weg naar haar werk en voor haar afspraak. Wel jammer dat ze zo snel ging het was leuk als ze nog even bleef en dan is mevrouw Berculo er ook en dan hebben we 2 vrouwen begeleiders.
We gingen in de auto om bij de zee te komen. We waren op het water ongeveer om 10:15. We hadden om 11:16 pauze. Het was in West-Graftdijk. We hadden 5 km gehad en maximale snelheid was 8,3 km per uur van de oranje boot. We hebben alleen en maximale snelheid van de oranje boot, omdat daar een GPS was. We kwamen ook de moeder Noa tegen en Amilia broetje en moeder tegen. Ze gaven hun wat te eten, drinken en paracetemol. Ze hebben weer genoeg eten voor 1 dag.
Om 13:05 gingen we naar de kant. We hadden toen 10,44 km gevaren om 2 uur en 10 minuten bij het kano centrum Arjan Bloem. We waren bij West-knollendam bij het restaurantje ‘T Hofje. Ze waren erg aardig en hadden ons succes gewenst, we mochten daar ook naar de wc. Om 15:21 zagen we de tante en oom van Elena. Ze stonden tegenover onze stopplek. Het was heel erg aardig van hun dat we een flesje AA kregen, Appels (Elstar) en een pak met twix,mars,bountie en snicker.
Om 15:31 stapten we uit bij de Zaanse schans. We vertrokken om 16:58. We gingen onze kano’s uitelkaar halen en er kwamen allemaal mensen langs die nooit een KOE hadden gezien. Ze maakten ook foto’s van ons in de oranje boot. Het was erg grappig dat ze dat deden. Daarna gingen we de boot ergens anders vervoeren. Er gingen ook een paar Molukkers helpen met het sjouwen van de boot. Daarna haalden we de afval en schroeven eruit om de stukken boot uitelkaar te halen en dan schoonmaken. Het was erg vies daarin.
We gingen om 17:30 kwamen we bij het gebouw (scouting Livingstone). Toen we er waren gingen Elena, meneer Jones en meneer Veenstra naar binnen om al vast te kijken hoeveel kamers er waren. Er waren 2 kamers: 1 meiden kamer met 4 banken; op die banken liggen Amilia,Zakia,naoual,Eva en Lianne. De andere gingen slapen op hun luchtbed.
We aten om 19:04. De moeder van Tara en Elena gingen ons eten brengen. Er was salade, tomaat, komkommer, augurk, zilveruitjes, dressing, kip, groente, rijst, kroeppoek, hawai saus en kerrie saus. Heel erg bedankt voor het eten en het was heel erg lekker. We waren om ongeveer om 19:14 klaar met eten, de meeste.
Om 19:51 stootte Zakia heel hard haar hoofd tegen een balk aan het plafond. Iedereen moest heel hard lachen en Willem al helemaal, hij werd helemaal rood van het lachen!. Zakia moest gelukkig ook lachen en had wel pijn.
Om 19:55 gooide Naoual haar toetje om op de bank waar Eva moest gaan slapen. Maar gelukkig had ze het helemaal goed opegruimd, proficiat.

20:40 Zijn we aan het opruimen. Naoual helpt met afwassen. Claudia en Eva zijn FIFA10 aan het spelen op de playstation 2 en de rest een beetje praten, lachen en gillen.Verslag van Anissa Bamouh:

Anissa vind het roeien super leuk.
Ze houd van gezelligheid en gekkigheid.
Wat ze altijd zegt is; genieten van de tijd die je hebt.
Wie niet geniet leeft niet!!!!!!!!,
Als je aan het kanoën bent is samenwerking van groot belang.
Het is fijn dat we goed samen werken.
Want zonder samenwerking komen we eigenlijk niet veder dan 20cm (grapje)
Het is fijn dat alles goed gaat.
Natuurlijk is het van groot belang dat iedereen elkaar mag.
Natuurlijk zijn er altijd kleine dingetjes maar die gaan gelukkig snel voorbij.
Ik heb het goed met de stagiairs. Ze zijn erg aardig, grappig en gezellig.
De coaches zijn ook geweldig net zoals de stagiairs.
Met ze allen zijn we een leuk en geweldig team.
Dit had ik niet willen missen.
Een ervaring om nooit te vergeten.

Dagverslag 05-06-2014

Gisteren om 7:00 op. We vertokken om 9:09 vanaf de scouting. Om 9:45 kwamen we aan bij de KNZR in de haven van Muiden. De volgboot van Albert Corporaal was gearriveerd met mevrouw Berculo. We moesten eerst de boten in elkaar zetten en dan gingen we roeien. We stopte voor lunch in de haven van Naarden. Op het Gooimeer kwam ook onweer en beetje hagel. We waren gestopt aan de zijkant in de riet helemaal. Allemaal bij elkaar zitten om warm te krijgen.

We waren om 16:04 waren wij bij een restaurant aan de haven van Huizen omdat het heel hard had geregent en we waren het zat. De restaurant heette Dickens Pannenkoekhuis. We hadden er heerlijk gegeten. Er werd chocolademelk, thee en brussels wafels besteld.
We gingen verder met veel wind van achteren. We waren best ver en we hoefden nog een paar km en toen was er een probleem met de motoe van de volgboot (er was iets met de accu). Om 18:04 ongeveer. De oranje boot ging de volgboot meeslepen en daarna hielp de blauwe boot ook nog mee. We gingen aan de kant en wachtte op een ander boot die ons kon helpen. Om 20:10 kwam de boot Arkenvaart  van Teus Kroon met vijf leden van De Zuidwal. Het was een prachtige boot. De kano’s en volgboot werden vastgebonden en meegesleept naar de Eemhof. Het was een leuke avontuur!!.
We kwamen om 21:05 ongeveer aan bij de jachthaven. Willem en Rudy stonden al op ons te wachten. We zijn daarna naar onze slaapplekken gelopen in de park van de Eemhof. We hadden 4 huisjes.
323 zaten Naoual, Zakia, Anissa, Noa en Amilia
324 zaten Bojanne, Manal, Bodine, Eva en Lianne
325 zaten mevrouw Berculo, Elena, Janieke, Claudia en Tara
327 zaten alle jongens.
We hadden pizza gegeten en het was lekker. Met zijn allen in huisje 323 . Het was heel gezellig. Je moest een pizza met zijn 2 delen.
Daarna gingen we met zijn allen opruimen en toen ging iedereen naar zijn huisje. We gingen om 12:10 slapen.
De moeder van Charisa van vorige Kikano hadden deze overnachting geregeld. Een applausje.
Naoual Mourchid en Lianne Vaarkamp

Dagverslag 06-06-2014

We waren om 7:00 wakker. Meneer Jones, Jacco, Eva en Lianne gingen de verse brood halen in de winkel bij de Eemhof. We aten om 8:45. Meneer Veenstra had een afspraak en zei: “als Zakia nog een keer een ….. zegt en hoe meer ze zegt dan gaat ze steeds een plekje verder in de kano naar voren en als ze 10 keer heeft gezegd wordt ze in het water gegooid”. Eens kijken of dat gebeurd. Het is nu 9:32 en iedereen krijgt zijn oranje polo gewassen en gebracht door Jacco zijn moeder. Daarna gaan we zwemmen (de zwembad is om 10:00 open). Gezellig hoor.

Om 14:15 vertrokken we van de Eemhof richting Spakenburg waar Willem woont. Mooi hoor! We moesten snel vertrekken om op tijd bij De Zuidwal te zijn. Het was prachtig weer op op het water te zijn. We werden ontvangen door blij en trotste familie en vrienden.
Het is gelukt: 120 km gepeddeld van Den Helder terug naar Nijkerk en allemaal voor Kika. Volgende week zaterdag is onze aankomst bij de kop van de haven van Nijkerk een gelijk het begin van de Drakenbootrace 2014. Dan zullen wij het eind bedrag die opgehaald is voor Kika bekent maken.
Lianne Vaarkamp

Onderweg naar de Zuidwal, nog even aanmeren in Spakenburg. Tot zo allemaal!!!

Dagverslag 06-06-2014

Vanochtend was het dan eindelijk zover…. de officiële huldiging van team Kikano en opening van de 2de Nijkerkse Drakenbootrace. Namens KiKa was Rein Schimmel aanwezig om de cheque in ontvangst te nemen.

De motregen mocht de pret niet drukken.
Alleen deed de markerstift het door de vochtige ondergrond niet.
Trots zijn wij op het schitterende eindbedrag van:
€ 28.361,33
De gouden peddel voor de geweldige prestatie van alle leden krijgt een mooi plekje op school