Expeditie Bake for Life 2013-14 – Reisverslag

Dagverslag 31-03-2014

Via SMS laat het team weten: Veilig en goed aangekomen! Prima reis en nu in motel Sunset. Op het vliegveld opgewacht door Kiki en Barbara. Nu ieder op zijn kamer en probeert met de 1e indrukken in slaap te vallen.

Dagverslag 01-04-2014

Het team is aangekomen in Kampala. We hebben in groepjes boodschappen gedaan voor de komende dagen. In  Nkokonjeru gaan we vanavond en morgenavond zelf koken. Na een rondleiding bij de bakkerij van Bbrood hebben we daar genoten van een lunch. Nu gaan we met de bus vertreken naar Nkokonjeru.

Dagverslag 02-04-2014

Dag 2 in Oeganda: vanochtend opgestaan in Nkokonjeru. Na het ontbijt naar de compaund gegaan en daar de slaapkamers schoongemaakt, deze waren erg smerig. ’s Middag’s hebben we lekker geluncht en daarna hebben we een school en het ziekenhuis bezocht.

Voor het avondeten hebben we een kip geslacht.

Groet van Demey en de hele expeditie groep!

Dagverslag 03-04-2014

Bericht van Sanne uit Oeganda: Vandaag hebben we de jongensslaapzaal geschilderd. ’s Ochtends begonnen en voor de lunch klaar. Na de Lunch hebben we in Nkokonjeru matrassen gekocht voor de jongens. Zoveel dankbare reacties! Ook nog een spelletjes middag georganiseerd op de compound. En super leuke dag dus!

Dagverslag 04-04-2014

Vandaag is het team aangekomen in Jinja. De selfie met de groep is na afloop van een motortocht op de boda boda. Je kunt het stof nog goed op de gezichten zien.

Vanmorgen zijn we de dag begonnen met het afronden van de slaapzaal. Bedden terugplaatsen en posters ophangen. De zusters en de gehandicapte kinderen waren erg blij.

Dagverslag 05-04-2014

Vandaag was een rust dagje voor het team en ze hebben met de groep de toerist uitgeghangen. Eerst een boottocht over de Nijl gemaakt daarna souveniers gekocht en vanaf een uurtje of 3 lekker gerelaxt aan het zwembad!

Dagverslag 06-04-2014

Vanochtend heeft het team een kerkdienst bijgewoond. En voor alle ouders een verrassing: een foto van alle expeditieleden!

Dagverslag 07-04-2014

Vanochtend vroeg naar de bakkerij van Bake for Life. Zuster Sofie was daar om ons een rondleiding te geven, wat een enthousiast onvangst!!

Daarna werd onze groep in tweeën gesplitst, een deel ging koekjes bakken in de bakkerij en het andere deel ging een workshop geven over het maken van een spel. Mooi om zoveel contact en vreugde te zien.

Na de lunch naar de markt om daar eten te kopen voor het avondeten. We hebben voor ongeveer 90 mensen van de compound gekookt. Maar voordat we gingen eten eerst nog gedanst en een partij voetbal gespeeld tussen Holland en Oeganda.

Het was een geslaagde dag, veel dankbaarheid en blijdschap vanwege onze komst en inzet.

Dagverslag 08-04-2014

Vanmorgen hebben we een bezoek gebracht aan een school voor blinden en slechtzienden. Daarna zijn we met de bus richting Tororo gegaan. Rond 16:00 zijn we aangekomen in Tororo en hebben daar aan de overkant van ons hotel wederom een voetbalwedstrijd gespeeld tussen Oeganda en Nederland. Nu is iedereen aan het opfrissen voor het eten.

Morgen staat er weer een drukke dag worden op de compound van de bakkerij van Bake for Life in Tororo!

Dagverslag 09-04-2014

Vandaag naar de compound van Bake for Life in Tororo geweest!

De dag begon met een rondleiding door de bakkerij en de college van Bake for Life. Nadat we door de kleinste kinderen van de compound waren toegezongen hebben we naast een klaslokaal ook voor deze kinderen tafels en stoeltjes geschilderd die we voor hen hebben aangeschaft.
Na de lunch hebben we een bezoek gebracht aan een klaslokaal en hebben de leerlingen zichzelf voorgesteld en moesten ze vragen beantwoorden. Ook hebben we nog een paar Nederlandse woorden geleerd.
Het laatste onderdeel van het program was de voetbalwedstrijd tussen Oeganda (in tenue IJsselmeervogels) en Nederland (in tenue SpartaNijkerk). Na een 0-3 voorsprong werd het nog spannend, 2-3 winst was het uiteindelijke resultaat onder grote publieke belangstelling.
Na mooie woorden van de hoofdzuster gingen we in de bus terug naar ons hotel.

Dagverslag 10-04-2014

Expeditie Bake for Life zit aan het ontbijt! De bus vertrekt zo naar Entebbe, onderweg gaan we nog even schoppen en wat ontspannen aan het zwembad. Vanavond vliegen we alweer terug naar Nederland!

Dagverslag 11-04-2014

Expeditie Bake for Life is vertrokken uit Oeganda en goed in Nederland aangekomen!