Expeditie Corlaer Cycling – Reisverslag mei 2022

Dagverslag 16-05-2022

Maandag 16 mei:

Dag 1:

We vertrokken om 9.15 vanuit school met de bus en onze ouders stonden klaar om ons te gaan uitzwaaien. Toen gingen we met de bus naar Rotterdam dat duurde ongeveer een uur.
Om 12.15 ging de vlucht naar Montpellier en we kwamen om 14.00 aan op de luchthaven van Montpellier. We gingen toen met de bus naar het metrostation en toen gingen we met de metro naar het treinstation. Tijdens de metro rit werd Ellen haar telefoon bijna uit haar handen getrokken door een vreemde man. We stonden erg lang nog op de trein te wachten ruim een uur! De treinrit duurde ruim een uur en toen kwamen we aan op het treinstation en stonden Bas en Bas klaar om ons op te halen, vanaf daar gingen we door naar de camping.
Toen we aankwamen gingen we eerst onze spullen opruimen in onze huisjes en daarna gingen we onze zwemspullen aandoen om te gaan zwemmen. We hebben heerlijk even gezwommen en zijn afgekoeld. Het was een warme dag hier. De jongens gingen voetballen bij het veldje en de meiden gingen douchen in hun huisjes.
Daarna gingen Bas en Bas de pizza’s halen en toen gingen we lekker eten. Bas vertelde over wat we morgen gingen doen, morgen fietsen we naar Fontaine de Vaucluse en een prachtig plaatsje op de berg, genaamd Gordes.  In Gordes zullen we ook de lunch hebben. Woensdag staat ons de grootste uitdaging te wachten, de MONT VENTOUX! Morgen eerst maar de benen trainen… Het was een gezellige eerste dag.

Fijne avond en tot morgen!

Dagverslag 17-05-2022

Dinsdag 17 mei:

Vanochtend werden wij wakker en konden we gelijk aanschuiven aan het ontbijt met vers stokbrood, alles was al klaar gezet door Henk en Heleen. Na het ontbijt hadden wij tijd om ons op te frissen en ons klaar te maken voor de fietstocht.

We waren van plan om 70 km te fietsen, uiteindelijk kwamen we uit op 78 km. We hadden het heel warm maar los daarvan was het een fantastische rit.

We fietsten naar Fontaine de Vaucluse. Dit was best pittig vanwege 7 slopende beklimmingen. We stopte in Gordes (een van de mooiste plaatsjes van Frankrijk) om eventjes te lunchen.

Deze lunch hadden wij vanochtend al voor onszelf gemaakt. Nadat we thuis kwamen van onze fietsrit, dronken we wat en doken gelijk het zwembad in. Na een paar uur bij het zwembad zaten, hebben we ons opgefrist en hele lekkere pasta gegeten gemaakt door Heleen en Henk. We gaan nu nog gezellig een paar spelletjes doen en gaan daarna lekker slapen, omdat we morgen natuurlijk de Mont Ventoux op moeten. Morgen wordt het een zware/warme dag. We hebben allemaal een beetje gezonde spanning maar er zeker zin in. Het komt allemaal goed. Al met al een geslaagde dag/rit. :).

Stay tuned…..

Xan, Lars & Lieve

Dagverslag 18-05-2022

Woensdag 18 mei:

Vandaag was de grote dag!

Wij hebben vandaag de Mont Ventoux beklommen. Met bloed, tranen en vooral heel veel zweet zijn we boven gekomen!

Wij zijn om 9 uur vertrokken vanaf de camping richting het begin van de Ventoux. Daar werden de fietsen uitgeladen, bidons bijgevuld en iedereen maakte zich klaar. Eerst een klein stukje door het stadje, daarna begonnen de bossen van de Ventoux. Na een begin wat nog te doen was, begonnen de eerste zware klimmetjes te komen. In combinatie met de hoge temperaturen was het een grote uitdaging. Maar daar waren ook de ouders van Jinte en Xan en de volgauto! Veel aanmoediging onderweg en veel foto’s en filmpjes. Die kunt u terugzien op het instagram account.

Op twee derde hebben we een stop gemaakt bij het restaurant. Na veel fietsen en klimmen kwamen we er eindelijk. We konden daar even bidons vullen, wat eten en uitrusten. Daar konden we ons klaar maken voor de laatste 6 kilometers.

De laatste 6 kilometers waren niet beschut. Met nog best wat zware klimmetjes deed iedereen goed zijn of haar best. We konden de top al zien, we moesten er alleen nog naartoe fietsen. Dat was nog best een uitdaging. Eenmaal boven was een goed ontvangst en werd iedereen opgevangen.

Uiteindelijk is iedereen veilig boven gekomen, door allemaal op ons eigen tempo te fietsen.

Groetjes Pieter en Meike

Dagverslag 19-05-2022

Donderdag 19 mei:

Vandaag was het alweer het laatste ritje van de week. We hadden het idee om een mooie route te fietsen door de kloven en grotten van Frankrijk, dit plan is toch gewijzigd.. Het werd een hele warme dag, dus er is een andere keuze gemaakt..

We hebben dit opgelost dmv een prachtige rit door het geweldige gebergte van het natuurpark, parc naturel des Alpilles in Frankrijk.

Ongeveer 90 km als afsluiting van deze mooie fietsweek. We reden door het unieke stadje St Remy de Provence. We hebben daar heerlijk gelunched met een lekker broodje, een breaker en wat chocolaatjes voor extra veel energie. Heleen was geweldig goed met het gooien van de lunchzakjes.

We zaten bij een prachtige kerk met ongeveer 60 km al gehad te hebben, het laatste stukje ging dan er ook prima in. Iedereen heeft onwijs genoten van de tocht en het laatste uitzicht van Frankrijk goed bekeken.

We moesten deze mooie rit ook zeker afsluiten met een gezellige BBQ. Een heerlijk worstje, kipsaté en heerlijke aardappeltjes van Heleen natuurlijk. We hebben al de fietsen in de bus geladen en langzaam aan het opruimen voor morgen. Helaas is dan deze prachtige week vol met mooie herinneringen afgelopen. Zwaar en mooi, pijn en geluk en vooral met alle moed hebben we deze week ervaren.

Deze week is dus ook super goed afgelopen en iedereen kan hier mooi op terug kijken.