Expeditie Cycling – reisverslag – mei 2023

Dagverslag 21-05-2023

Zondag 21 mei:

Eindelijk was de dag aangebroken dat we konden vertrekken voor onze grote uitdaging richting Sauerland.
Om 12 uur in de middag verzamelden we ons allemaal op onze school. Een heel uitzwaai comitee was aanwezig en ook de pers schoot nog even de laatste plaatjes.

Na een korte motivatie speech van Bas namen we afscheid van onze familie en vrienden en stapten wij in de gesponsorde auto’s van Broekhuis, Ekris en Hedin Automotive die ons wagenpark sponsort. Heel veel dank daarvoor.
Om 12.30 reden we richting de A30. We waren nog iets belangrijks vergeten, dus keerde de BMW even snel om om de documenten te halen en hebben we verzameld bij de Barneveldse Mc Donalds om daarna echt onze weg te vervolgen. Het support was zo groot dat op viaducten zelfs mensen ons toejuichten… Super!

De tocht verliep niet helemaal volgens plan, want normaal zou het drie uur rijden zijn. Wij hebben er dik 5,5 uur over gedaan door alle file en wegopbrekingen, maar uiteindelijk stapten wij om half zes uit de auto bij de bestemming Nehlingshof te Sauerland.

We konden meteen aanschuiven aan de pasta maaltijd dus dat was perfect.
Onze conciërge Henk is onze vaste chauffeur maar ook conciërge Ben offerde zijn vrije zondag op om ons te brengen en daarna weer terug te rijden. Echt een geweldige actie!!

Dank je wel Ben, je bent van goud. Na de maaltijd reed Ben dus weer terug naar NL en gingen wij onze kamers preparen.
Ook de fietsbanden werden vast opgepompt op de nodige 7 à 8 bar, de extra bidonhouder werd gemonteerd en iedereen kreeg weer bidonnen. De tassen werden naar de kamers gebracht. Inmiddels werd er verstoppertje gespeeld en er een beetje gevoetbald in de speeltuin.

Totdat er donkere wolken boven ons kwamen drijven en het flink begon te onweren en te regenen. Dus op naar binnen. Binnen aangekomen zitten we de yahtzeen, verslag te typen en gaan we zo een spel doen met de groep.

Daarna snel naar bed, want morgen gaan we echt starten… en de wegen zijn hier niet vlak…

Klik hier voor het filmpje van de eerste dag!

Dagverslag 22-05-2023

Maandag 22 mei:

Hallo, welkom bij onze nieuwe blog.
We hebben heerlijk geslapen in een lekker warm bedje in het Nehlingshof pension.

We gingen ons klaarmaken voor het ontbijt en de fietstocht. De boerin had een heerlijk ontbijtje voorbereid. We hadden keuze uit een ruim assortiment. Je kon kiezen uit een lekker hard bolletje met beleg, maar  voor het luchpakket was er niet genoeg van dus kregen we lekker roggebrood. Je kon ook kiezen uit yoghurt met stukjes. Je kon er ook lekker fruit in doen. Nou ja, toen hadden we ook nog wat broodjes gesmeerd voor ’s middags.
Na het ontbijt deden we nog de laatste voorbereidingen voor de fietstocht. We deden ook nog een leuke fotoshoot voordat we gingen.

Om kwart voor 10 vertrokken we en trotseerden we een kleine klim. Na deze ‘makkelijke’ klim hadden we een super lange afdaling en die was heel zalig. Je voelde de wind door je haar en dat was wel heel lekker. Je had toen ook een mooi uitzicht en we gingen zelfs door de wolken. Dat is dus super hoog en bijzonder.

Uiteindelijk was het redelijk vlak en dat was wel even vertoeven. Lekker de rivier volgen en door de vallei fietsen.
Toen kwamen we bij een hele moeilijke klim die wel 10 kilometer door liep.

Het eerste gedeelte was een valse klim, maar toen kwam de nachtmerrie van menig wielrenner, namelijk een klim van wel 22% op zijn hoogtepunt. Voor Jilles was dit echt het hoogtepunt. Hij was gevallen met het uitklikken en heeft nu een wond op zijn arm en zijn knie.

Toen gingen we even stoppen en waren we halverwege. Henk en Heleen hadden lekkere croissants gehaald.  We hadden ook van onze grote vrienden van Arla, lekkere breakers gekregen. Echt een aanrader een dikke 10. We hadden nog wat te drinken en wat fruit. Ouders maak je maar niet zorgen we eten heel gezond hier. Jilles werd ook heel goed verzorgd en zijn wonden werden schoon gespoeld.
Daarna kwamen een paar klimmetjes en afdalingen. Dit was echt zwaar en we deden nog een paar kleine tussenstopjes. Uiteindelijk kwam de laatste helse klim richting het Nehlingshof. Deze was erg zwaar vooral als je al 102 kilometer achter de rug hebt met dik 1200 hoogtemeters.

We kwamen aan, kregen wat te drinken en lekkere chips. Na een lekkere douche zijn we nu lekker aan het chillen en zijn we aan het wachten op het lekkere eten van het boerinneke. We hebben inmiddels het eten gegeten en het was heerlijk. Het boerinneke is een hele goede kok en we nemen alles wat we over haar gezegd hebben terug. We kregen aardappels en een lekkere braadworst. Als toetje had je een aardbeien vla met hagelslag en kersen.
Na het eten gingen we nog een leuk chips spel spelen. Je had de hele tijd duels. Waarin je eerst allebei 3 keer moest gooien. Dan moest je een leuk pakje aandoen en met keukenwanten met mes en vork chips moest eten. Iedereen vond het super leuk.

Daarna gingen we nog chillen en spelletjes spelen.

Uiteindelijk nog slapen en goed uitgerust zijn voor het fietsen van morgen.
Al met al een hele leuke dag.

Zie jullie morgen bij de nieuwe blog…Groeten, Jari en Lou

Dagverslag 23-05-2023

Dinsdag 23 mei:

Dames en heren, lieve volgers,

Vandaag heeft de crew besloten om de etappe van vandaag te staken. Het weer speelt een rol maar de voornaamste reden is dat we de veiligheid niet kunnen garanderen. Het was te glad in de afdalingen naast het feit dat het zicht heel beperkt was. En met veel vrachtwagen verkeer dat naast ons rijdt en de regen die op ons helmpje viel deden we er slim aan om voor vandaag de fiets weer op te ruimen in de schuur.

Heel erg jammer, gelukkig hebben we een goed bewijs:

Uiteraard balen we als een stekker maar we denken dat we een goede keuze hebben gemaakt. Morgen staat een etappe van 133 km op de agenda.. dus de beentjes hebben iets meer rust, althans..We hadden al een plan B gemaakt voor het geval dat. Wat plan B is, zullen jullie ongetwijfeld straks weer zien op de socials.

Nu eerst een warme douche, droge kleding en op naar de verzamelruimte waar we eerst de verjaardag van Lou gaan vieren. Want die is vandaag 15 geworden!!

Verslag:

Hallo en welkom bij een nieuwe blog. Dag drie van de expeditie is aangebroken. Toen we vanochtend wakker werden en uit het raam keken werden we niet zo blij. Het was namelijk erg mistig en je kon nog geen 20 meter ver kijken. Maar we hadden wel allemaal zin om te gaan fietsen. Dat Lou vandaag jarig is is dan wel leuk aan vandaag. Vanochtend aan het ontbijt hebben we allemaal voor hem gezongen. Een oud Duits echtpaar deed ook mee wat erg leuk was. We hebben ook nog onze broodjes gesmeerd voor de lunch.

Daarna gingen we ons klaarmaken voor de etappe. We hebben onze bidonnen gevuld en onze kleding aangetrokken. We hebben nog even een groepsfoto gemaakt en daarna gingen we op pad. De eerste afdaling van het Nehlingshof naar het dorp was al meteen veel remmen en glijden. Toen we in het dorp waren aangekomen begon al snel de eerste klim. Het was een klim van 3 kilometer. Iedereen kwam goed boven en toen begon de afdaling. Het was erg glad en het regende erg hard. Om niet te hard te gaan moesten we constant remmen. Toen we beneden waren hebben we even overlegd en toen besloten we dat het te gevaarlijk was. En zo konden we onze krachten sparen voor morgen. Want morgen hebben we een tocht van 130 kilometer voor de boeg.

We draaiden om en begonnen aan de klim terug. Deze klim was 6 kilometer dus iets langer. Toen iedereen boven was gingen we gezamelijk beginnen aan de afdaling. We waren al snel weer in het dorp en begonnen onze klim naar het Nehlingshof. Het was erg zwaar maar iedereen heeft het gehaald zonder te stoppen. Uiteindelijk hadden 17 kilometer gefietst, 442 meter gestegen en 448 meter gedaald.

Toen we allemaal hadden gedoucht stond er een verrassing klaar in de woonkamer. Henk en Heleen hadden namelijk taart geregeld voor Lou zijn verjaardag. We hebben nog een keer gezongen voor Lou en toen erg genoten van de lekkere taart. Toen de taart op was kregen we nog een leuke verrassing, we gingen in de middag naar een waterpark. Iedereen vond het erg leuk en toen we onze spullen hadden gepakt gingen we meteen op pad.

Toen we waren aangekomen bij het zwembad gingen we meteen omkleden. We hebben op elkaar gewacht en toen gingen we het zwembad in. Er waren veel leuke glijbanen. We hebben ze bijna allemaal geprobeerd. We hebben ook nog verstoppertje gedaan wat erg leuk was. Na het zwemmen hebben we even allemaal een breaker en een appel of banaan gehad.

Toen we weer terug waren hebben we een mooie wandeling gemaakt om het Nehlingshof heen. We gingen door een mooi bos en we hebben een hert gezien. Toen we keken hoe laat het was bleek het eten al bijna klaar te zijn dus toen moesten snel terug. We waren gelukkig op tijd. Het eten was erg lekker. Het bestond uit gekookte aardappelen met sperzieboontjes en schnitzels. Als toetje was er warme pap.

Na het eten ging iedereen zijn dagtaken uitvoeren. Bijvoorbeeld de fietsen controleren en schoonmaken. En wij moesten dit verslag typen. Na de dagtaken gaan we een quiz doen en dan vroeg naar bed.

We zien jullie morgen bij een nieuwe blog,

Groetjes Thijs en Luuk

Dagverslag 24-05-2023

Woensdag 24 mei:

Verslag:

Hallo welkom bij een nieuwe blog. De vierde dag van de expeditie week is aangebroken.
We begonnen de dag rustig met een ontbijtje van de boerin. Iedereen heeft zijn broodje voor de ochtend en middag gesmeerd. Daarna heeft iedereen zijn/haar kamer opgeruimd en leeg gemaakt. We hebben alle spullen in de bus gedaan. Toen dat gebeurd was hebben we de fiets gepakt op weg naar Coesfeld. De rit begon pittig met nog aardig wat klimmetjes. Na een eind klimmen en dalen begon het vlakker te worden. Veel rechte lange stukken.

Uiteindelijk duurde de rit 5,5 uur, met een gemiddelde snelheid van 25 km/h. We hebben een afstand van 130 km afgelegd. De omgeving was prachtig. In Coesfeld aangekomen hebben we onze nieuwe kamers bekeken en ons klaar gemaakt voor de BBQ. Henk heeft het vlees klaar gemaakt op de bbq en Heleen de salades en gebakken aardappels. We hebben heerlijk gegeten en na het eten gevoetbald. Op moment van schrijven is het acht uur. We hebben niet veel meer op de planning staan maar de finale van het chips spel moet nog gespeeld worden.

Wij willen via deze weg ook onze sponsoren nog maar eens bedanken. Groot of klein, allemaal net zo belangrijk voor dat ene doel: de Paulien van Deutekom Foundation.

We zien jullie morgen bij een nieuwe blog! Dan gaat de rit naar Holten en komen we al dichterbij Nijkerk.

Groetjes Milan en Jilles

Dagverslag 25-05-2023

Donderdag 25 mei:

Wat hebben we heerlijk geslapen in de Sirksfelder Shule in Coesfeld. Een prachtige locatie… vriendelijke uitbater en een prettig verblijf. Maar er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en dus gingen we vanochtend om 09.45 uur weer op de fiets om uiteindelijk naar Holten te rijden.

Een korte etappe vandaag maar het weer is ons niet gunstig gezind. Althans het is droog, maar echt lekker warm is het niet.
Zojuist zijn we aangekomen op camping de Holterberg.

Een prachtige locatie weer met leuke chalets waar we vannacht verblijven. Nu eerst douchen en dan de buurt maar eens verkennen.

Verslag:

Hallo en welkom bij een nieuwe blog. Dag 5 van de expeditieweek is aangebroken.
We begonnen de dag met een ontbijtje bij onze nieuwe overnachting. Iedereen had een broodje gesmeerd voor de middag. Na het ontbijt heeft iedereen zijn/haar kamer opgeruimd en de tassen in de bus gezet. Toen alles in de bus zat, de laatste voorbereidingen voor vandaag werden getroffen konden we vertrekken naar het mooie Holten.
We hadden een paar kleine klimmetjes in Duitsland, maar zodra we in Nederland aan kwamen was het zo goed als vlak. We hadden een gemiddelde snelheid van 27 km/u, en hebben 3 uur over de rit gedaan van Coesfeld naar Holten. We hebben een afstand van 78 km gefietst. We kwamen begin van de middag aan bij ons nieuwe verblijf en hebben onze kamers bekeken en onze spullen uitgepakt.
In de middag hebben we spelletjes gespeeld en ons voorbereid op de BBQ. Bas & Bas hadden boodschappen gedaan. Henk heeft het vlees gebakken samen met Bas. Het eten heeft iedereen gesmaakt, na het eten hebben we de finale van het chips spel gespeeld. De verliezers kregen een liedje en moesten daarbij een dans verzinnen. Verder staat er vandaag niets meer op de planning. Morgen een nieuwe dag waar we terug naar Nijkerk gaan en we hopen een warm ontvangst te krijgen.

Morgen komen wij aan op het Molenplein in Nijkerk rond 17:15, bent u er ook bij?

Groetjes Femke

Dagverslag 26-05-2023

Vrijdag 26 mei:

We gaan op pad voor de laatste 100 km. Op naar Nijkerk via Kootwijk.
17.15 komen we aan op het Molenplein. U bent van harte welkom om ons binnen te halen.
Tot vanmiddag!

En dan de aankomst en de bekendmaking van het bedrag voor het goede doel:

In Nijkerkerveen.org: “CORLAER CYCLING HAALT VEEL GELD OP VOOR PAULIEN VAN DEUTEKOM FOUNDATION”

En ook in NijkerkNieuws.nl verscheen vandaag een mooi artikel: