Expeditie Kikano 2016 -17 – Reisverslag

Dagverslag 25-06-2017

Zondag 25 juni:

Vertrek van Expeditie team Kikano!

Dagverslag 26-06-2017

Maandag 26 juni:

Hoi allemaal,

De vaarweek is begonnen! Gisteren zijn wij vertrokken. We zijn uitgezwaaid door de ouders en zijn met 2 busjes en 1 auto vertrokken naar Lutjewinkel.

Tijdens de reis hebben we lekker gegeten bij de Mac. Toen we op de camping aankwamen hebben we de tenten opgezet en onze spullen uitgepakt.

In de avond hebben we lekker spelletjes gespeeld zoals weerwolven en lekker gekletst. Om 11 uur hebben we ons klaargemaakt voor bed en we zijn gaan slapen.

Vandaag is Sanne jarig dus dat hebben gevierd met taart en we hebben natuurlijk gezongen voor haar. Vanochtend zijn wij vroeg vertrokken naar Den Oever. We hadden namelijk een klein probleempje met de boot waardoor we niet vanaf Den Helder konden vertrekken, gelukkig scheelde het maar 4 km.

Vanochtend om half 11 is het officiële startschot geven door de wethouder van Den Helder en zijn we op pad gegaan.

Toen we nog in de haven waren kwamen we al vast te zitten op bodem. We moesten veel moeite doen om ons los te krijgen.

Zelfs Simon moest het water in! Na een wat rommelige start gingen we door de sluis en gingen we 4.60 m omlaag. Dat was erg leuk. Toen begon het eindelijk, we gingen roeien! Aan het begin ging het heel goed. We vaarden steeds tussen de 3 en de 4 km per uur.

Tussendoor hadden we een paar stoppen en daarna gingen we weer verder. Aan het einde van de dag waren we doodmoe dus het varen werd wel zwaar. We hadden natuurlijk last van onze handen, maar we hebben nog geen blaren. Na ongeveer 8 uur gevaren te hebben zijn we naar de camping gegaan.

We hebben lekker pasta gegeten en in de avond nog een leuk spel gedaan.

Slaaplekker en tot morgen!

Emma

Dagverslag 27-06-2017

Dinsdag 27 juni:

Hallo allemaal,

Eerst nog even wat over gisterenavond: toen wij gisteravond het dagverslag al hadden gemaakt gebeurde er namelijk nog wat heel grappigs. Sanne en Femke hadden corvee en moesten de bakken van de spaghetti afwassen. Sanne liep met de bak naar de prullenbak en struikelde over de tent. Alle spaghetti en sanne vielen over de grond!

Vandaag was het vaardag 2.
Om 7 uur werd iedereen wakker gemaakt. Alle tenten en het hele veld moesten opgeruimd worden. Om 9 uur zaten we allemaal in de busjes en konden we vertrekken naar de ligplaats van de boot. Toen we aankwamen kwamen we achter een groot probleem, onze boot was vannacht volgelopen met water en de peddels waren bijna weggedreven. Gelukkig lagen er hele lieve mensen naast ons en hebben midden in de nacht onze boot leeggepompt en dus onze boot hadden gered. We zijn we op de boot gestapt en vertrokken naar Heerhugowaard dit was ongeveer 20km in de ochtend was het nog heel koud maar na een uurtje werd het lekker weer.  Het tempo zat er lekker in en we vaarden ons record 5,2 kilometer per uur.

Toen we in de sluis lagen gingen wij collecteren voor opkikker bij de andere boten. Hier leverde wij een tegenprestatie voor. Helpen met het aanleggen en losgooien van de boot bijvoorbeeld.

Toen wij terugkwamen van het varen hadden mevrouw Berculo en Susan al onze tenten al opgezet! Hierdoor konden wij meteen onze spullen in de tent leggen en konden we nog lekker wat voor ons zelf doen voor het eten.

Een paar van ons zijn gaan zwemmen (het water was echt super koud) Vandaag aten we patat. Nu gaan we ons avondprogramma doen.

Tot morgen!

Dagverslag 28-06-2017

Woensdag 28 juni:

Hoi allemaal!

Vandaag moesten we varen van Heerhugowaard naar Oostknollendam: 20 km. Vanochtend werden we om kwart over 7 gewekt, en gingen we ons klaarmaken. Daarna gingen we naar de haven, en vertrokken we daar. Iedereen was erg moe en zat er doorheen. Dus het was een erg zware kanodag met veel wind tegen en regen.

Toch maakte we er met z’n allen wat van, en waren er  grappige en leuke momenten. Zoals toen Jesse Simon’s hoofd onder water duwde omdat Simon Jesse nat spetterde.

Op een gegeven moment hadden we weer een plaspauze en gingen we in groepjes aanbellen bij huizen of we eventjes naar de wc mochten gaan. Anouk, Sanne, Yousra, Mandy en Femke moesten heel nodig dus gingen gelijk bij het eerste huis aanbellen. Maar het was een heel erg eng huis, en er deed een hele aparte man open. Hij liet ons binnen en wees ons de wc, maar toen zat z’n moeder(een hele oude, dove vrouw) op de wc! AHAHAHHAHH. Dus moesten we even wachten in het enge huis met poppen en enge foto’s. Dit duurde wel erg lang en we begonnen te twijfelen of er nog wel iemand op zat. Dus Anouk ging aankloppen aan de deur maar er reageerde niemand, en de enge man was ook nergens te bekennen. Later gingen we nog een keer aankloppen bij de deur en kwam er een hele oude vrouw uit die blijkbaar haar gehoorapparaat niet in had. En toen EINDELIJK konden we naar de wc en het enge huis uit.

Tegelijkertijd had de andere groep: Anne, Tess, Femke, Rachel, Romy-Jane en Emma een hele aardige vrouw aan de deur. Ze was heel vriendelijk en liet ons meteen binnen. Ze had een hondje die Max heette en een schattig katje. Ze vond ons doel heel erg goed en ze was heel erg geïnteresseerd. Cas en Carlo gingen naar bouwvakkers. Zij kregen fruit en drinken aangeboden.

Daarna gingen we weer verder varen…………. aan het eind van deze dag was iedereen verkleumd.

Dagverslag 29-06-2017

Donderdag 29 juni:

Hallo allemaal,

vandaag was onze 4de dag. We gingen weg van onze camping uit Woever, we hebben onze spullen ingepakt en zijn nog even op de foto geweest met de eigenaar van de camping.  Toen zijn we met de groep in de boot gestapt en we zijn begonnen met roeien naar Amsterdam. Iedereen had lekker geslapen en had er zin in.

We moesten vandaag maar 12 km roeien, vanwege dat we over het ei moesten roeien. Omdat het te gevaarlijk was om daar te gaan roeien vanwege het drukke verkeer. Rond 14.00 waren we klaar met roeien en gingen met de groep een spel doen in de stad. Het spel ging als volgt: We hadden tweetallen en elke tweetal kreeg een theezakje de bedoeling was dat je het theezakje ging ruilen voor iets wat waardevoller was. Yousra en Sanne kwamen te laat, doordat ze aan het shoppen waren. Daarna hadden we nog wat vrije tijd. Einde van de middag gingen we naar onze nieuwe camping in Amsterdam, de camping heet Uilenstekkie. Toen we hier aankwamen werden we verwelkomd door de campingbewoners. Onze tenten staan midden op een weiland, met een trampoline. De tenten waren al opgezet, door de coaches. We hadden vrije tijd, we hebben gekletst en de camping verkent.

Later kwamen de moeder van Romy-jane en Emma naar onze camping. Hun hadden tortilla´s gemaakt, met kip en gehakt. Onze avondprogramma was dat we babyfoto´s hebben van elkaar en dat moet je raden welke foto bij welke persoon past.

Daarna ging iedereen vroeg slapen, want we hebben de volgende dag weer een lange en zware dag voor de boeg.

Gemaakt door: Sanne  en Yousra

Dagverslag 30-06-2017

Vrijdag 30 juni:

Dagverslag 01-07-2017

Zaterdag 1 juli: Aankomst van Team Kikano in Nijkerk!

Onderweg:

Wauw wat een aankomst! Alvast een klein voorproefje qua foto’s.

Wat was het genieten en wat ontzettend gaaf dat alle ouders ons zo in het zonnetje hebben gezet!
Bedankt namens het hele Team Kikano.