Expeditie Oeganda – Reisverslag – april 2024

• TK 606 T 01APR 1 IST – EBB HK17 18.50 uur – 04.00+1 uur

Vertrek op Schiphol.

Aankomst in Entebbe:

Een goede, maar lange reis gehad.
Sommigen iets langer geslapen dan de ander, maar allemaal klaar om aan de eerste dag in Oeganda te beginnen!

Dagverslag 02-04-2024

Dinsdag 2 april:

• Kennismaking met onze gids Barbara bij haar thuis. Zien hoe zij woont en welke kinderen ze opvang biedt.
  • Boottocht
  • Boda boda
  • Lunch bij zusters
  • Kennismaking bakkerij / school etc.
  • Boodschappen op de markt voor avondeten

Overnachten bij ‘Nkonkonjeru Sisters’.

Verslag:

Nadat we geland waren, werden we opgehaald door onze gids Barbara. Dit was ongeveer 20 minuten rijden. Over een weg met allemaal kuilen en gaten erin. Daar aangekomen kregen we wat water en mochten we even slapen. 8 uur gingen we aan het ontbijt en 10 over 9 werden we opgehaald door Alex voor de boottocht.

Op het bootje kregen we veel extra info over Oeganda en over het Victoriameer zelf. Aangekomen op het land weer mochten we gelijk op de boda boda’s, zo leuk was dat!!! We zijn met de boda’s langs theeplantages en bananenbomen geweest.

Met de boda’s gingen we door naar het eerste Bake for life component, daar kennis gemaakt met de mensen en daarna weer weg.

Toen naar de Zusters waar we gingen middag eten en die avond ook gaan slapen. De meiden gingen afwassen en de jongens de grote tassen uit de bus halen.

Later die middag naar de school waar we die volgende dag moeten presenteren en daarna naar de markt om avond eten te kopen.

Weer naar huis en lekker chillen. Later avond eten maken en lekker spagetti eten!!!!

Dagverslag 03-04-2024

Woensdag 3 april:

• Activiteiten bakkerij / school, etc. souvenirs kopen bij kinderen op de compound
  • Bomen bezoeken die 2013 groep heeft gepland.
  • Na lunch (bij zusters) primary school en kennismaking scholieren/samen leren/spelen.
  • Avondeten maken voor groep op de compound.

Overnachten bij ‘Nkonkonjeru Sisters’.

Verslag:

Na een lange nacht voor de meeste kinderen, 10 tot 11 uur lang geslapen, gingen we om 8 uur aan het ontbijt. Met brood uit de bakkerij van Bake for Life, ei en fruit begon de dag goed. En het werd nog heel feestelijk omdat Judith jarig is. Met kaarsjes uitblazen, zingen en kadootjes was het een bijzonder moment voor haar om jarig te zijn in Oeganda.

Na het ontbijt zijn we naar de bakkerij gegaan, deze bakkerij staat op een compound (terrein) waar gehandicapte kinderen worden opgevangen en waar ze  bijvoorbeeld fysio krijgen. Door de kinderen werden we enthousiast ontvangen met knuffels en dans.

In de bakkerij kregen we een rondleiding door het productieproces en mochten  we helpen met het rollen van de bolletjes.

Een zuster nam daarna de rondleiding over. Aan het eind van de ochtend zijn we nog naar het bomenproject van de expeditiegroep van 2014 gaan kijken, deze bomen zijn inmiddels erg groot en klaar om gekapt te worden.

Na de lunch (soort pannenkoeken gebakken door de zuster) en een traktatie van Judith gingen we naar de school.

Op de school gingen we lesjes geven aan verschillende klassen. De groep was in Nederland al verdeeld en is er aan 6 klassen les gegeven.

Daarna was het tijd voor sport en spel, dit liep iets minder soepel, dit omdat de directrice heel graag wilde dat bijna alle kinderen mee konden doen (ong.300) Dit was natuurlijk onmogelijk, toch hebben veel kinderen op een minder georganiseerde manier kunnen vermaken met veel verschillende dingen.

Ella en Rick gingen flessenvoetbal doen, Tijn, Danique en Maureen het spijkerpoepen, Tom en Thessa bij het zaklopen, Sil en Lieke met een balspel, Judith, Emma met balloontrappen, Thijn en Isa met een estafette en snoephappen met Juna en Levi.

De middag op de school werd afgesloten met een dansvoorstelling door de leerlingen de school.

De school, de bakkerij en het huis waar we slapen staan allemaal in dezelfde straat. Vanaf de school liepen we even via ons huis weer naar de bakkerij om te helpen met de voorbereidingen voor het avondeten. Verder werd er weer veel geknuffeld en gedanst. Op het eind was er nog een leuke volleybalwedstrijd met de groep en een aantal Oegandezen.

Omdat het al bijna donker ging worden even terug naar het huis voor lange kleding en deet op te doen. Om 19.30uur gingen we eten met alle mensen van de compound (ong 55 mensen), deze maaltijd + drinken hebben wij als groep betaald. Kip en frisdrank is iets was ze niet vaak  krijgen, maar vandaag dus wel.

De avond werd met dansen afgesloten en we gingen weer terug naar ons huis.
Inmiddels is het 21.30 uur en is het op de meeste kamers stil.

Morgenochtend begint om 7 uur de kerkdienst, daarna gaan we richting Jinja.

Dagverslag 04-04-2024

• Avondeten BBQ buffet

Overnachten bij ‘Jinja Nile River Camp’

Verslag:

Vanochtend werden we rond half 7 wakker en vertrokken om kwart voor 7 richting de katholieke kerk. Hier werd gezongen en gebeden en we deden allemaal mee.

Na de kerk hebben we ontbeten met zijn allen. We kregen lekkere broodjes van Bake for life bakkerij met wat fruit. Hierna was iedereen druk bezig met zijn spullen pakken voor de volgende bestemming.

Zo zaten we 1,5 uur in de bus en gingen we kijken bij een Biss project, dat zijn thuisbakkers met hulp van Bake for Life.

Daarna kwamen we in hartje Jinja aan. Hier haalden we voor iedereen een echte Afrikaanse pannenkoek/ frisdrank en moesten Marleen en Friso geld halen, daarna waren we weer op weg.

Toen kwamen we aan bij Nile River Camp. Hier kon iedereen even bijkomen van het reizen.

Toen meerdere kinderen een tijdje gezwommen hadden, kregen ze de mogelijkheid om met Marleen en Friso naar een klein schooltje toe te gaan waar Friso al eerder was geweest. Lieke, Emma en ik gingen mee, het was fantastisch.

De andere kinderen bleven op dat moment samen met Barbara bij het zwembad.

Toen wij terug kwamen krijgen wij de WiFi code en konden we na ongeveer 56 uur weer online.

Snel hierna gingen we met zijn allen eten. Patat met een heerlijke kipburger en wat te drinken.

Na deze drukke dag kon iedereen in een groepsgesprek samen hun gevoelens delen en hebben we de dag afgesloten.

Juna

• Kennismaking bakkerij/school/studenten

Overnachten bij ‘Tororo Gloria B&B’

Verslag:

We hadden 4 kamers in Jinja, om 8 uur stonden wij klaar voor het ontbijt. Hiervoor hadden sommige hun tas al ingepakt, gedouched of nog lekker gelegen.

Bij het ontbijt aangekomen had je de keuze tussen 3 maaltijden: Omelet, yoghurt en toast met fruit. Tijdens het eten kregen wij ook weer water voor de reis naar Jinja. Hierna werden de koffers ingepakt en gingen wij naar de bus.

Bij de bus werden ook nog meerdere apen gespot die aan het vechten waren, natuurlijk zijn er veel foto’s gemaakt.

Daarna reden we door naar de oorsprong van de Nijl.

Bij de Nijl aangekomen moesten we betalen, ze probeerden meer geld te krijgen door te zeggen dat de leerlingen volwassen waren. Gelukkig was Barbara daar om te onderhandelen over de entreeprijs. Toen moesten de meiden onze gids kiezen en we werden naar de boot geleid. We kwamen langs een monument van de kolonies van Groot Brittanie.

Daarna liepen we naar een standbeeld van Gandhi, het standbeeld hier als herdenkenis aan het as van Gandhi die verspreidt is over de grote rivieren: Nijl, Amazone en Ganges!

Nu gingen we door naar de boot. We waren verdeeld over 2 boten. Het waren vrij luxe boten. Iedereen moest een lifevest aan. Toen gingen we varen op de Nijl, we kwamen veel dieren tegen zoals apen, salamanders, slang, vele mooie vogels en otters.

Toen we aan land waren moesten we weer de bus in, zodat we verder kunnen rijden naar het centrum van Jinja.

Terwijl Barbara de pannekoeken bestelde gingen Marleen en Friso extra geld pinnen. Hierna reden we door naar de souvenirwinkels. Daar heeft iedereen wat gekocht en hebben  we moeten onderhandelen om de goede prijs te krijgen.

Hierna reden wij weer terug om de heerlijke Oegpannekoeken op te halen. Die aten we in de bus en reden daarna direct door naar Tororo.

Tijdens de lange reis kwamen we bijzondere dieren tegen. We kwamen namelijk Bavianen tegen. We gingen even langs de weg stoppen, zodat iedereen wat foto’s kon maken.

Ook regende het hard, zelfs harder dan in Nederland.

Aangekomen bij ons nieuwe verblijf. Wij waren zeer verbaasd hoe mooi alles was. We hebben veel kamers en hebben een lekker zacht bed. Iedereen heeft ook weer een klamboe! om zijn bed.

Nadat we ons kamers hebben bekeken was het om 19uur tijd om te eten. We aten spaghetti.

Na het eten hebben we spelletjes gespeeld, zoals 30seconds en doorvertel.

Morgen gaan we naar de bakkerij hier in Tororo!

Tijn en Thijn

Dagverslag 06-04-2024

Zaterdag 6 april:

• Bezoeken BISS bakkerij/gezin
  • Bezoek citymarkt, traktatie scoren voor iedereen. Bijv. blikje frisdrank.
  • Lunch bij de zusters
  • Kennismaking studenten. Samen wat drinken en klaarmaken voor de wedstrijd.
  • Voetbalwedstrijd!

Overnachten bij ‘Tororo Gloria B&B’

Verslag:

Vanochtend gingen wij om 8 uur ontbijten. We vertrokken om 9 uur naar één van de BISS bakkerijen (project van Bake for life voor thuisbakkers)om daar te kijken hoe ze het daar hebben en hoe ze daar leven.

We hadden een verjaardagscake omdat Judith woensdag jarig was dus gingen we nog even haar verjaardag vieren en de cake opeten.

Toen hadden we nog koekjes gekocht bij de BISS bakkerij om uit te delen aan de kinderen om de bakkerij heen.

We reden daarna naar de markt, om te kijken hoe ze daar eten verkopen. Ze verkochten heel veel fruit, vlees, vis en kleren.

Daar zijn we een uurtje gebleven en hebben we water en fruit gehaald.

We gingen terug naar de bus om daarna naar één van de bakkerijen van Bake for life te gaan. We kregen een heel warm welkom van alle kinderen door te zingen en te dansen, ook ging we onszelf voorstellen en traden Rick en Thijn namens ons op.

Na een rondleiding over de compound en de bakkerij gingen we middageten en daarna gelijk door naar de voetbalwedstrijd. We hebben 2-2 gespeeld. Het was een leuke wedstrijd het hele veld was helemaal omringd door alle kinderen van de school.

Na de wedstrijd gingen we nog even terug naar de school en gingen we afscheid nemen van alle kinderen.

Daarna gingen we terug naar ons slaapplek en stopte we nog twee keer om verf te halen en geld te pinnen.

We waren aangekomen om half 5 en gingen om 6 uur avond eten was het plan, maar werd een 30min later. We aten bonen, kip en patatjes.

Het was een leuke dag vandaag! Morgen vroeg op, we ontbijten om 6.30uur gaan dan de Sipi Falls bezoeken en naar een blinde school.

Maureen en Isa

Dagverslag 07-04-2024

Zondag 7 april:

• Reizen
  • Bezoek Sipi falls + blindenschool

Overnachten bij Soroti  ‘Soroti some’

Verslag:

Vandaag moesten we om half 7 aan het ontbijt zitten. We ging namelijk 7 uur weg om naar de Sipi Falls te gaan. We moesten hiervoor 3 uur rijden.

Hier moesten we een berg beklimmen om bij de top te komen. Onderweg waren er verschillende watervallen , koffieplantages en verschillende hutjes.

Het was soms wel erg glad en helaas in de wolken. Na een klim gingen we weer terug naar beneden, het was erg mooi.

Tijdens de hike, in de tuin van een huis:

Eenmaal beneden aangekomen dronken we wat en aten we bananencake. Toen gingen we weer snel de bus in.

Daarna moesten we weer ongeveer 3 uur rijden om bij de blindenschool te komen. Eenmaal hier aangekomen kregen we een praatje en een aantal liederen, Lieke en Juna gingen namens ons zingen. We gaven kleding en nog andere spullen aan de zuster voor de kinderen en gingen door naar ons verblijf.

Wij verblijven deze nacht en morgen in ENEKU VILLAGE in Sorotie. We aten als avond eten: gekookte aardappelen, doperwten, kip en rijst.

Helaas geen stromend water hier, dus jerrycans om emmer te vullen om te douchen en de wc door te spoelen.

Morgen naar de bakkerij om o.a. te gaan verven.

Groet,

Judith

Dagverslag 08-04-2024

Maandag 8 april:

• Kennismaking bakkerij/compound
  • Schilderen bij de bakkerij. We zijn hier de hele dag

Overnachten bij Soroti  ‘Soroti some’

Verslag:

Vandaag ontbeten wij om 8 uur, zodat we 9 uur klaar konden staan voor vertrek.

Allereerst gingen wij onderweg naar een bakkerij van Bake for Life. Op dit terrein was ook een opvang voor gehandicapten. Wij kregen hier een rondleiding en maakten ons daarna klaar om de handen uit de mouwen te steken. We hebben in 3 uur totaal 3 kamers een lakje verf gegeven.

Ondertussen hebben we nog geluncht, dit waren pannenkoeken, broodjes, fruit, etc. Hierna gingen we de kinderen op het compount voor ongeveer een half uurtje vermaken met o.a. ballonnen en ook een aantal gingen helpen in de bakkerij.

Hierna reisden we verder naar een basisschool om hier de kinderen te vermaken. We hebben eerst sport en spel gedaan (o.a. snoep happen, spijkerpoepen en estafette) daarna vervolgens een voetbalwedstrijd te houden met weer heel veel publiek.

Deze voetbalwedstrijd ging echter niet zo goed, we hebben namelijk met 3-2 verloren.

Hierna keerden we terug naar ons verblijf zodat we hier lange kleren aan konden doen voor de nacht die eraan kwam. We keerde na een uurtje terug naar de bakkerij om hier met de kinderen en de werknemers avond te eten.

Wij trakteerden het eten, we aten aardappelen, vlees, kippenpootjes, salade en een soort pannenkoeken.

Hier gaven we ook onze laatste spullen weg zoals: tandpasta, onderbroeken, pennen, etc.

Iedereen ging vroeg naar bed aangezien we morgen vroeg op moeten, 6 uur aan het ontbijt.

Kusjes, Lieke en Judith

Dagverslag 09-04-2024

Dinsdag 9 april:

Reis naar Murchison Falls

Overnachten bij ‘Murchison Falls Red chilli camp’

Verslag:

Vanochtend om 6 uur aan het ontbijt. We hadden vanochtend keuze uit: geroosterd brood, een ei en bananen. We gingen om half 7 in de bus onderweg naar Murchison Falls. Onderweg kwamen we veel kinderen tegen die naar school liepen of fietsten. De reis duurde ongeveer 7 à 8 uur, onderweg verse chapati (soort pannenkoeken) gekocht en zagen we genoeg. Bijvoorbeeld levende kippen uit een bus en een vrachtauto vol met mensen.

We kwamen aan bij de poort van het park en hadden met z’n allen besproken om eerst een boottrip te doen van anderhalf uur.

Omdat we een grote kans hadden om krokodillen te zien.

Onderweg naar de boot zagen we al veel dieren, o.a. olifanten, buffels en giraffen.

De boottrip begon goed en zagen veel nijlpaarden en ook 1 keer een krokodil.

Toen begon heel hard te regenen, we waren allemaal zeik nat dus zijn omgekeerd en hebben een gratis drankje gekregen omdat we het geld niet terug kregen.

Na het drankje gingen we naar het gebied waar we slapen. En om 7 uur avond eten, we konden kiezen uit rijst met kip, rijst met beef of vegetarisch.

We hebben de avond afgesloten met een spelletje en vroeg naar bed.

Morgen gaan we al 6 uur ontbijten, want we gaan vroeg op safari.

Hier geen WiFi, dus helaas geen foto’s vandaag.

Sil, Tom, Maureen, Isa en Ella

Dagverslag 10-04-2024

Woensdag 10 april:

Safari

Overnachten bij ‘Masindi Kabalega Resort’

Verslag:

Vanmorgen moesten we om zes uur klaar staan om op Safari te gaan. Het ontbijt kregen we mee de bus in.

Er ging een gids mee op Safari die wat vertelde over het park en de dieren die we zagen.

We hebben heel veel Buffalo’s en antilopen gezien. Ook waren er herten, giraffen en een soort zwijnen.

We wilden heel graag een leeuw zien maar die hebben we uiteindelijk niet kunnen vinden. Wel zagen we aan het eind nog een olifant die voor ons de weg overstak.

Na de Safari gingen we op weg naar het hotel in Masindi. Daar gingen we eerst lunchen en daarna konden we gaan zwemmen. Het was heel lekker weer en het zwembad was lekker koel.

Om half acht gingen we avond eten en hierna nog even spelletjes spelen. Maar veel gingen ook al naar hun kamer want morgen moeten we weer vroeg op om nog een laatste dagje van Oeganda te genieten!

Groetjes Ella

Dagverslag 11-04-2024

Donderdag 11 april:

• Terugweg langs Lukas van BISS. HIj heeft z’n kantoor bij een revalidatiecentrum.
  • Naar Entebbe

Overnachten bij ‘Viavia Entebbe’

Verslag:

Vandaag weer vroeg op, 6 uur bij de bus met de koffer en dan door naar het ontbijt.

Het ontbijt was vandaag weer een buffet met keuze uit o.a. fruit / toast en ei.

Om 6.30 uur vertrok de bus naar Kampala.

Met 2 tussenstops waren we na ongeveer 4,5 uur in Kampala bij Lukas. Hij is een Nederlander en heeft namens Bake for Life de BISS bakkerijen opgericht en leidt de BISS bakkerijen in Oeganda.

Na een rondleiding en uitleg hebben we daar geluncht en veel gehoord over de BISS en het leven in Oeganda.

Daarna gingen we ons geld opmaken bij een souvenirsmarkt in Entebbe. De meeste zijn weer goed geslaagd.

Om 15 uur kwamen we bij het zwembad van een luxe hotel. Hier hebben we heerlijk gezwommen en van de duikplanken gesprongen.

Iedereen vanuit het zwembad opgefrist, lange kleding aan en om 19.30 uur aan tafel voor een afsluitingsgerecht; pizza!

Na het eten hebben we teruggeblikt om onze mooie en indrukwekkende reis. Op dit moment zitten we in een reizigerscafé te wachten om zo naar het vliegveld te gaan voor onze terugvlucht naar huis.

Dagverslag 12-04-2024

Vrijdag 12 april:

• TK 612 T 12APR  EBB – IST  05.00 uur  12.10 uur
  • TK1953 T 12APR IST – AMS  14.10 uur 16.45 uur

Welkom thuis!

Galerij

Marco

Beste allemaal, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Oeganda. 🇺🇬 Een hele mooie tijd daar en veel plezier. Geniet ervan!

Geplaatst op: 2 april 2024 om 10:48
Harke

Ah leuk, het avontuur is nu echt begonnen. Genieten!

Geplaatst op: 2 april 2024 om 20:20
Anne Klop

Ha allemaal wat super om jullie belevenissen zo te kunnen volgen! Maak er een onvergetelijke tijd van met elkaar.

Geplaatst op: 2 april 2024 om 23:42
Jennie kroon

Heel mooi Gert
Wat een onder neming
Super

Geplaatst op: 3 april 2024 om 21:14
Diane Lelsz

Wat maken jullie veel mee zeg, wat ontzettend leuk is om te lezen!
Veel plezier en zie uit naar het volgende verslag :-)

Geplaatst op: 4 april 2024 om 08:05
Jorina Kroon

Wat een toffe verhalen al, leuk om het op deze manier te kunnen volgen!
Hele mooie tijd met elkaar!

Geplaatst op: 4 april 2024 om 11:23
Marco

Wat een leuke en mooie foto’s. Wat een avontuur en indrukken. En wat schrijven jullie leuk! ✍🏼 Nog heel veel plezier en mooie herinneringen. Geniet ervan!

Geplaatst op: 4 april 2024 om 22:20
Johan van Drie

In de razende digitale wereld waar online een must is, zijn jullie samen offline op adventuur!

Geweldig om de dagverslagen te lezen. Wat ben ik trots op deze groep kanjers!

Geniet en beleef!

Geplaatst op: 5 april 2024 om 07:50
Diane Lelsz

Wat geweldig om nu ook de foto’s bij de verslagen te zien! We zijn aan het meegenieten! Wat een belevenis! Genietse nog allemaal!

Geplaatst op: 5 april 2024 om 09:35
Evelien Penning

Wauw wauw wauw, wat maken jullie mooie avonturen mee zeg. Fantastische herinneringen worden hier gemaakt!

Prachtig om te zien hoe close de groep is, trots op jullie!!

Hee veel plezier, geniet!

Geplaatst op: 5 april 2024 om 13:13
Mila van Drie

Heel leuk om te zien dat jullie het leuk hebben!

Je leeft helemaal mee in jullie avontuur, omdat jullie zo leuk schrijven✍️

Heel veel plezier nog en geniet er van met z’n allen!!

Geplaatst op: 5 april 2024 om 21:29
Marco

Wat een leuk verhaal weer. We beleven het zo helemaal met jullie mee. Heel veel plezier nog de komende dagen. Geniet!

Geplaatst op: 5 april 2024 om 23:56
Sander en Danielle

Wat een geweldige en bijzondere reis! We kijken iedere dag uit naar het verslag! Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
Geniet!

Geplaatst op: 6 april 2024 om 11:24
Katrien Erik en Jarne

Hey Tijn en de rest,

Wat een avontuur. Het ziet er allemaal zo leuk en avontuurlijk uit! Wat een geweldige ervaring en kans om eens iets anders te zien dan Nederlandse koeien en klompen. We wensen jullie nog heel veel plezier toe en een fijne reis! Groetjes uit België!

Geplaatst op: 6 april 2024 om 16:12
Oma Hannie & opa Henk

Beste Thijn en klasgenoten,
Met veel belangstelling hebben we jullie verslagen gelezen en de mooie foto’s bekeken. Een prachtige reis, die jullie niet gauw zullen vergeten. En wat een verschil met onze Nederlandse levenswijze. We wensen jullie nog veel vreugde en veel plezier met elkaar en straks een goede reis weer naar huis. Petje-af voor jullie begeleiders! Wat een enorme organisatie en verantwoording. Bravo!

Geplaatst op: 7 april 2024 om 12:20
Fride

Wat een prachtige foto’s! Wat een fantastische reis. Bedankt voor jullie verslagen en foto’s.. Zo leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal meemaken. Nog heel veel plezier gewenst met elkaar!
Groetjes Fride Geluk

Geplaatst op: 8 april 2024 om 10:45
Oms

Wat een volle dagen hebben jullie, wel een belevenis, geniet ervan. Mooi om dit allemaal thuis te kunnen zien

Geplaatst op: 8 april 2024 om 12:27
Flip Westerhoff

Wat een prachtige reis. Mooie verslagen en fantastische foto’s. Oeganda, de parel van Afrika. Jullie zijn echt bevoorrecht met dit onvergetelijke avontuur. Veel plezier en genieten maar.

Geplaatst op: 8 april 2024 om 12:40
Kiki - Bake for Life

Wauw lieve groep leerlingen, Friso en Marleen wat ziet het er allemaal fantastisch uit! Jullie beleven zoveel! Wat super dat jullie dat hier zo goed kunnen delen middels verhalen en foto’s, heel knap wat jullie schrijven want ik waan me zo stiekem toch een beetje in Oeganda, bij jullie! Laatste stukje reis zit er aan te komen met nog prachtige ervaringen. Heel veel plezier nog! Liefs

Geplaatst op: 8 april 2024 om 16:34
Debby Gijsbertsen

Jaaaa wauw!!! Ik ben jullie verhalen aan het lezen en foto’s aan het bekijken.. met kippenvel op mijn armen. Wat beleven jullie een prachtige reis. Wat een indrukken voor jullie. Deze reis nemen jullie de rest van je leven mee. Ik zou zeggen, geniet van alle bijzondere momenten en plekken waar jullie komen. En als jullie thuiskomen, besef dan hoe goed dingen hier geregeld zijn ;)

Succes!!!
Liefs Debby

Geplaatst op: 9 april 2024 om 20:22
Pieter Zuidema

Wat maken jullie samen mooie herinneringen, dit gaan jullie nooit meer vergeten!
Bijna weer thuis, geniet nog van de laatste dag samen voor de terugreis begint.
Kiki wat heb je een mooi programma voor de groep gemaakt en leuk om daar nu de verhalen en foto’s bij te zien. Thanks!

Geplaatst op: 10 april 2024 om 19:53
Opa en Oma Priem

Lieve Maureen en klas genootjes.Wat een prachtige ervaring en een belevenis voor jullie allemaal. Dat dit allemaal in deze tijd mogelijk is dat was in onze tijd niet. Geniet van jullie laatste dag in Oeganda. De begeleiding willen wij hartelijk bedanken. En wij wensen jullie allemaal een hele fijne terug reis. Liefs van Opa en Oma Priem

Geplaatst op: 11 april 2024 om 11:56
Fam.Bartlema

Wat een geweldige belevenis en wij hebben ook een klein beetje mee kunnen genieten van jullie reis zo en project! Prachtige foto’s en leuk verslag, benieuwd naar je verhalen Danique als je thuis bent! Een goede reis terug allemaal met vast en zeker een blijvend fantastische herinnering 💝

Geplaatst op: 11 april 2024 om 20:45
Marco

Lieve Thijn en Expeditiegenoten!
Bedankt voor jullie mooie verhalen en prachtige foto’s. Een feest om te lezen en te bekijken. Wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Indrukwekkend hoor! Helaas zit jullie avontuur er bijna op. Een hele goede reis terug en tot morgen! Wij zijn blij als we je weer in de armen kunnen sluiten en Melle ook! Die maakt een extra sprongetje 😃.

Geplaatst op: 11 april 2024 om 20:48
Jaylynn, Elvera en Joanne

Wat mooi om elke dag te lezen wat jullie mee hebben gemaakt. Dit geeft ons een kijkje in het prachtige avontuur die jullie hebben meegemaakt. We wensen jullie een fijne en veilige vlucht.