Expeditie Surf Project – Reisverslag – mei 2022

Dagverslag 16-05-2022

Maandag 16 mei:

Dag 1:
Vandaag gingen we op weg naar Texel.

We reden met drie auto’s op weg naar Den Helder naar de boot. De auto met Ewout, Luca, Raphael en Xander kwam net iets later waardoor zij de boot misten en de volgende boot moesten nemen.
Toen kwamen we met z’n allen aan op de camping en gingen we de tenten opzetten.
We zouden eerst om vier uur gaan surfen maar in verband met de golven werd de tijd toch eerder. Uiteindelijk kregen we rond twee uur onze eerste surfles.

We kregen de surfles van Erik en Britte. We leerden eerst gewoon om op ons surfboard te liggen en golven te pakken, nadat we dat geoefend hadden moesten we gaan leren om op het surfboard te gaan staan en de golven pakken. Daarna gingen we douchen en ons klaarmaken en na het douchen gingen we met z’n allen pizza’s bakken.

Na het pizza’s eten gingen we gezellig spelletjes doen en daarna gewoon iedereen beetje de dingen doen die ze wilden doen.

Rond half elf gingen de mensen die wilden slapen naar bed en de rest ging gewoon nog gezellig spelletjes spelen maar wel een beetje stil en dat was de dag alweer.

Dagverslag 17-05-2022

Dinsdag 17 mei:

Dag 2:
We begonnen de dag met een lekker en gezond ontbijtje. Om half 10 moesten we verzamelen om naar onze tweede surfles te gaan.

Aller eerst kregen we een uitleg over golven en weersinvloeden. Daarna kregen we onze eerste uitdaging: onze wetsuit aandoen.
Toen dat bij iedereen gelukt was, mochten we naar het water toe.

We begonnen met een warming up om onze spieren op te warmen. Daarna konden we eindelijk het water in. Staan op een surfplank lijkt erg makkelijk, maar dat viel erg tegen. Maar iedereen werd steeds beter in het timen van de golven en het opstaan op de surfplank.

Om 12 uur waren we klaar en gingen we lunchen. Na de lunch gingen we een gps-tocht doen met een mysterie box.

Wie als eerst de mysterie box opende had gewonnen, maar het scheelde niet veel tussen de teams.

‘S avonds aten we zelfgemaakte pasta.

Na deze heerlijke maaltijd zijn we na wat vrije tijd nog even richting strand gelopen voor een zonsondergang.

Nu weer vroeg naar bed voor morgen, een dag met meerdere surf sessies!

Dagverslag 18-05-2022

Woensdag 18 mei:

De dag begon om 8:00 uur. Toen gingen we ons klaar maken voor de dag.
We begonnen onze dag met een heerlijk gezamenlijk ontbijt.
Na het ontbijt hadden we wat vrije tijd voor de surf lessen.

Om 10:00 begonnen de surflessen. We trokken onze wetsuits aan, pakte onze boards en liepen naar het water. Voordat we het water in mochten kregen we eerst nog wat uitleg.

Tijdens deze uitleg leerde we hoe ons surfboard moesten sturen. Na de uitleg gingen we met veel plezier het water in.

Na twee uur surfen zijn we terug gegaan naar de tenten. We hebben wat geluncht en hebben we wat vrije tijd gekregen.

Om 15:00 gingen we weer surfen. Luca lag tijdens deze lessen op het strand en heeft wat foto’s gemaakt van de groep.

De rest is verder gegaan met waar we de vorige les mee bezig waren. Toen onze laatste surfles bijna ten einde kwam, hadden we nog een leuke eind challenge, namelijk: De switch. Dit was heel leuk om te proberen.

Na het surfen hebben we avond gegeten. Toen we klaar waren met eten gingen we Minute to Win it spelen. Dit was leuk om te doen en iedereen deed gezellig mee. Je had team Barbapapa’s en team Verbrand. Team Barbapapa’s hadden met 6-3 gewonnen.

We hebben heel erg genoten van deze dag.

Dagverslag 19-05-2022

Donderdag 19 mei:

Deze dag hadden we het minste weer, maar zeker niet de minste activiteiten!
We hadden geluk, want de activiteiten die we buiten deden konden we in het zonnetje doen en op de momenten dat we de activiteiten binnen deden stortten de regen buiten.
Om 10:00 vertrokken we in etappes om bij de Kombuis in de haven van Texel krabben te vangen!
De winnaars waren Ewout en Dagmar met maar liefst 31 krabben.

Daarna hadden we tot 13:00 vrije tijd om ergens te lunchen of gewoon de haven en de buurt er omheen te verkennen.

Vervolgens reden we door naar een vakantiepark voor superleuke activiteiten.
We begonnen rond 14:00 met glow in the dark midgetgolf. Geweldig zo in het donker! En je kon zien welke kledingstukken van iedereen licht gaven!

Daarna waren er twee teams gemaakt voor het lasergamen (ook in het donker). Heel spannend. Er was een team groen en een team rood. Team groen heeft uiteindelijk gewonnen!

Iedereen had het natuurlijk super warm nu. Dus was het tijd voor het zwembad. Hier waren maar liefst 4 glijbanen en iedereen heeft er weer van genoten.

Deze super gezellige laatste dag werd afgesloten met een patatje en een snack. Mmmm.

Dagverslag 20-05-2022

Vrijdag 20 mei:

Wij zijn het Expeditie Surf Project en hebben een super leuke surfweek achter de rug!

In de week van 16 mei tot en met 19 mei zijn we naar Texel geweest. We hebben natuurlijk veel gesurfd en daarnaast hebben we geweldige activiteiten gedaan, samen gekookt, gekletst en lekker gegeten. Daarbij was het weer de hele week fantastisch!

De activiteiten die we hebben gedaan naast het surfen zijn: lasergamen, glow in the dark mini golfen, krabbenvangen en zwemmen! We hebben ook genoten van het strand en de camping en we hebben elkaar beter leren kennen!