Expeditie Surf Project – reisverslag – mei 2023

Dagverslag 22-05-2023

Maandag 22 mei:

Vandaag moesten we om 08:00 op school verzamelen, want om 08:15 vertrokken we richting Schoorl waar we de aankomende dagen zullen verblijven.

We kwamen rond 10:00 aan op de camping. We hebben alles uitgepakt en geprobeerd goed op te zetten. Bij sommige ging het iets beter dan bij anderen. Vervolgens hebben we met z’n allen geluncht en daarna vetrokken we richting het strand om te surfen.

We moesten natuurlijk eerst onze wetsuits aan doen, die zaten alleen erg strak.

Daarna kregen we uitleg over hoe we moesten surfen. Eerst leerden we peddelen en hoe we op ons board moesten liggen.

Daarna kregen we uitleg over hoe we golven moesten pakken en moesten staan op ons board.

Na 2 uur in het water gelegen te hebben gingen we weer op weg naar de camping. Een aantal mensen waren flink verbrand.

Terug op de camping was de corveeploeg begonnen met de voorbereidingen voor het avond eten. Op het menu stond pizza! We hebben heel veel lekkere pizza’s gegeten, ook met ananas (want dat kan gewoon). Jefta besloot om even te relaxen met wat komkommers op zijn ogen.

De afwasploeg had er iets minder zin in, maar uiteindelijk zijn ze toch aan het werk gegaan. Uiteindelijk bleef alleen Syb over. Wat moeten we toch zonder Syb.

Vanavond hebben we een spelletjesavond! Daarna gaan we natuurlijk vroeg slapen ;), want morgen moeten we weer vroeg op!

Groetjes, Anna en Anouk

Dagverslag 23-05-2023

Dinsdag 23 mei:

Vandaag werden we om 7:30 onze tent uit geschut door Sanne om ons klaar te maken voor het ontbijt en natuurlijk surfen.

Rond 8.30 waren we klaar met het ontbijt en stapte we gelijk in de auto naar het strand zodat we vandaag lekker op tijd konden starten.

Aangezien de wind en stroming erg sterk was gingen we bodyboarden inplaats van surfen, omdat het anders veel te heftig zou worden. Dit was erg leuk totdat het te koud werd en een paar mensen het opgaven en lekker warm binnen gingen zitten.

Rond 12.30 waren we terug van het bodyboarden en gingen we een speurtocht doen met een gps waarmee we een code konden vinden. Deze code was voor de kist waar we allemaal onze telefoon in moesten doen. De speurtocht was erg leuk, aangezien de gps niet door had dat hij ons door het midden van het bos stuurde, waardoor we uiteindelijk terecht kwamen in the middle of nowhere.

Na al deze leuke activiteiten was het tijd om hamburgers te maken. Dit was super leuk georganiseerd en ook erg lekker. Na het eten was het tijd om jachtseizoen te spelen, waarbij we Jessie en Mara niet konden vinden. Toen we twee potjes jachtseizoen erop hadden zitten was het al 22.00 en hebben we nog lekker wat gekletst en zijn we langzaam aan naar bed gegaan.

Liefs van Chelsey en Julie.

Dagverslag 24-05-2023

Woensdag 24 mei:

Vanochtend hebben wij met de hele groep gemountainbiket in de bossen en duinen van Schoorl!
Het fietsen was zwaar maar we zijn allemaal heelhuids terug gekomen.

Na het mountainbiken zijn wij doorgereden naar het strand! Hier hebben wij heerlijk 2 uur gesurft met Figo (hij heeft leren surfen door het surfproject wat wij steunen) en de rest van de teamgenoten:)

Weer aangekomen bij de camping hebben wij even lekker ontspannen en ondertussen werden er door de kookploeg heerlijke wraps gemaakt. Na het eten werden we geroepen door Stef en Sanne en werden meegenomen naar de ijs winkel waar wij allemaal heerlijk hebben kunnen van een ijsje.

Nu lekker slapen want morgen hebben wij een pittige dag op het programma. Morgen is namelijk onze grote challenge: de klimduinchallenge!

Groet Mara en Jessie

Dagverslag 25-05-2023

Donderdag 25 mei:

Vandaag gingen we rond 08:45 richting Hookipabeach waar we voor de laatste keer gingen surfen. De golven waren erg goed en je kon goed vooruitgang zien bij iedereen!

Toen we klaar waren met het surfen kwam Suzanne (de oprichter van het surfproject) ook nog even, en hebben wij de cheque onthuld! Ook gingen we even een foto maken bij het Surfproject busje.

Hierna gingen we weer richting de camping waar we knakworstjes hebben gegeten en even mentaal hebben voorbereid voor de Klimduinchallenge!

We liepen richting de klimduin in Schoorl en we gingen tegelijkertijd starten. Het doel was om 51 keer op en neer de klimduin te gaan (de klimduin is 51 meter hoog en 100 meter lang). Het was erg zwaar, maar we hebben het allemaal gehaald! We zijn erg trots op onszelf.

Uiteindelijk gingen we patat eten bij het restaurant op de camping en daarna nog een boswandelingetje gemaakt. We hebben hierna samen onze week samen afgesloten en onze ervaringen hebben besproken.

Helaas moeten we morgen naar huis… Dit was een avontuur om nooit te vergeten! 🤍🏄‍♀️

Dagverslag 26-05-2023

Vrijdag 26 mei:

De laatste dag staat in het teken van inpakken en terug naar Nijkerk.
We stonden 7.30 uur op en hebben eerst nog even gezamenlijk ontbeten. Daarna alle zooi ingepakt en richting Nijkerk gereden.

Daar aangekomen namen we afscheid. We hebben een erg leuke, leerzame en gezellige week gehad. Als groep echt met elkaar mooie herinneringen gemaakt, leren surfen en ons zelf uitgedaagd. Nu heerlijk bijslapen van deze vermoeiende week!