Expeditie Surf Project – Reisverslag – september 2021

Dagverslag 14-09-2021

Dinsdag 14 september:

Dag 1 van Expeditie SurfProject is officieel begonnen.

Vandaag, dinsdag 14 september, zijn we om 17:00 vertrokken naar camping de Watersnip in Petten.
Tijdens de reis was er een beetje file, maar om 19:00 waren we dan toch bij de kampeerplek aangekomen! Tijdens het opzetten van de tenten vielen een paar regendruppels, maar dat heeft zeker de pret niet bederft.

Toen iedereen was geïnstalleerd hebben we met zijn alle bij de bungalow een broodje knakworst gegeten, de planning van de volgende dag besproken en een spelletje gedaan.

Kortom een geslaagde eerste dag!

Dagverslag 15-09-2021

Woensdag 15 september:

Surf activiteiten bij de jongens van Schoorl en andere groepsopdrachten.

Dagverslag:

Vandaag zijn we meteen na het ontbijt om 9.00 uur naar het strand gegaan. Hier hebben we spelletjes gedaan op onze weg naar de surfschool. We hebben uiteindelijk 5 km gelopen en hier hebben we ongeveer 2,5 uur over gedaan (we deden natuurlijk tussendoor nog dingen anders waren we er eerder geweest).

Groepsfoto voordat we gingen surfen.

We hebben een soort mijnenveld spel gedaan, strandbingo en we moesten “expeditie surf” spellen met dingen op het strand. Bij de surfschool aangekomen zijn we vrij snel begonnen met wetsuits uitdelen en omkleden.

We staken een soort mini meertje over op onze surfboards en toen hebben we kort uitleg gehad. We zijn begonnen met hoe je een prone doet, en toen zijn we het water in gegaan om even te oefenen. Het water was heel ruig en de golven waren mooi. Na een paar keer pronen zijn we even uit het water gegaan om te leren opstaan.

Strand teambuilding!

Na 2 uur surfen zijn we uit het water gegaan en hebben we ons aangekleed. We gingen even naar binnen en toen kwam Suzanne van het Surf Project langs. Wij hebben toen de cheque van wat we verdiend hebben overhandigd en sommige van ons zijn daarna in hun busje terug naar de camping gereden.

De kids zijn bedankt!

Nog ’n blije foto!

‘S middags heeft Marloes een vlog gemaakt en hebben we een beetje vrije tijd gehad. Rond 19.00/19.30 zijn we gaan eten. We hadden friet en snacks. In de avond hebben we nog spelletjes gedaan en toen zijn we rustig richting bed gegaan.

Dagverslag 16-09-2021

Donderdag 16 september:

Vandaag begonnen we de dag vroeg met een ontbijt.
Na ons ontbijt gingen met de auto naar de surfschool en hebben we 2 uur heerlijk gesurfd.

Daarna lekker lunchen en hop door met de dag.
We gingen 14 kilometer mountainbiken, voor sommigen was het even doorbijten, voor anderen zeker een makkie! Veel spierpijn opgelopen, dus zeker een ijsje verdiend, dat was lekker 😋.

Weer terug in de tent, even douchen en daarna nog meer smikkelen, we aten chinees.
Daarna nog lawaatje naar het strand om de zonsondergang te kijken, deze was heel mooi!

Op het einde nog lekker chillen en daarna gaan slapen. Dat was zeker een geslaagde dag!!

Dagverslag van Isa

Dagverslag 17-09-2021

Vrijdag 17 september:

We begonnen de dag rustig, de tenten opruimen en alles inpakken.
Daarna gingen we lekker buiten in het ochtendzonnetje ontbijten. Rond 09:30 vertrokken we weer naar strand Kijkduin om bij de jongens van Schoorl om te kunnen suppen omdat de golven voor vandaag te laag waren om te kunnen surfen.

We leerden eerst de basis in het kleine meertje bij het strand en vervolgens gingen we naar de zee om lekker te kunnen suppen.

Toen we klaar waren deden we met z’n allen nog een spelletje in het meertje (we moesten over de supplanken heen lopen). Daarna was het helaas al weer tijd om naar huis toe te gaan. Rond 16.15 uur kwamen we aan bij het Corlaer College in Nijkerk.
Het was een gezellige dag en we hebben het erg naar ons zin gehad!

Allemaal veilig weer thuis!