Expeditie Suriname (5) Reisverslag – 19 mei 2009

Team 5 gaat op stap…. en is inmiddels veilig aangekomen in Suriname :-)Nu wat korte indrukken.. vanaf morgen dagelijks een dagverslag door de leerlingen!!Om kwart over 9 moesten wij verzamelen bij vertrekhal 2 op schiphol. Nadat we hadden ingecheckt en de bagage hadden afgegeven, konden we afscheid nemen van onze ouders. Toen we voorbij de beveiliging waren konden we nog even shoppen. Om 11 uur gingen we het vliegtuig in. Om half 1 steeg het vliegtuig op. De reis duurde 9 uur. Gelukkig hadden we allemaal een eigen tv-scherm waarop we films en tv programma’s konden kijken, muziek konden luisteren en spelletjes spelen. Om 5 uur ’s middags kwamen we aan op het vliegveld van Suriname. Daar hebben we geld gewisseld. Daarna gingen we de koffers halen. Op het vliegveld van Suriname werden we opgehaald door een busje. Hiermee zijn we naar het hotel gereden. Toen mochten we ons opfrissen en koffers uit pakken. Hier hadden we een half uur voor. We moesten om kwart over 8 klaar staan om naar een terrasje te gaan om wat te drinken. Hierna gingen we slapen.
Zelf inchecken en bagage afgeven…. leren door te doen.
top
Dan een voor een door de douane, gelukkig zijn alle paspoorten in orde.
En dan een lange reis van 9 uur vliegen… de hele groep zit bij elkaar…en de stemming zit er in.
Om 17:00 uur lokale tijd landen we op Zanderij… whoohh…. 32+CDe leerlingen zijn uitgelaten en genieten volop!
top
Opnieuw in de rij…. 290 passagiers moeten allemaal 1 voor 1 door de douane en krijgen een stempel in hun paspoort. ook hier is weer alles OK :-)
Geld wisselen en dan op de koffers wachten…. binnen een uur stonden we buiten!
Voor het vliegveld wacht er een speciale bus voor ons; we verzamelden alle koffers.
De bus was prachtig beschilderd en trok onderweg veel bekijks….. de rit naar het Eco-resort duurde een uurtje.
top
Natuurlijk deden de leerlingen vooraf uitvoerig onderzoek naar het weer in Suriname.Zonnig, warm en af en toe een plensbui.. dus neem je natuurlijk je zonnebril mee.
Na een lange dag nog even de omgeving verkennen en lekker wat eten en drinken bij het Vat.Langzamerhand worden de oogjes kleiner en kleiner.
Voor het slapen de laatste instructies en de huisregels doornemen…. 22:00 uur in Suriname, 04:00 uur in Nederland. Moe en voldaan gaan we heerlijk slapen.